sobota, 21 listopada 2015

Najnowsza powiesc mojej ukochanej pisarki. Joyce Carol Oates:"Walet Pik"

Nie wyobrażam sobie nie siegnac choc raz czy dwa razy do roku po twórczość wybitnej amerykańskiej pisarki Joyce Carol Oates. Na szczescie napisała ponad czterdzieści powiesci, wiec jest co czytac. Tym razem najnowsza ksiazka, ktora czyta sie bardzo łatwo i właściwie nie mogłam sie oderwać. To swietnie skonstruowana powiesc psychologiczna i grozy. Na przykładzie pozornie zwykłej historii pisarza, który jest uznany i swietnie sprzedaje ksiazki oraz ma sekret- pisze rowniez pod pseudonimem, o czym nawet jego najbliżsi zona i córka nie wie, tak naprawdę mamy tutaj genialny obraz psychiki człowieka żyjącego w strachu i paranoi. Gdzie jest granica miedzy geniuszem a szaleństwem? Kłamstwem a zbrodnia? Czy można zapanować nad własna mroczna strona psychiki? A jesli nie-do czego to prowadź? Ksiazke świetna. Oates jak zwykle nie zawodzi.

7 komentarzy:

  1. Jeszcze nie znam jego książek, ale czeka na półce pożyczona w bibliotece jego "Blondynka".
    A ta książka mnie zaintrygowała.....

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem w trakcie czytania blondynki. Ma duzo ciekawych ksiazek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Blondynka jest fantastyczna! Ale ta książka też świetnie się zapowiada. http://virgo1982.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. A już wkrótce w błękitnej biblioteczce swieża dostawa prozy Oates, hihi :D od czego zacząć znajomosć z tą pisarką? pamiętasz, "Opowieść wdowy" mnie przygniotła, ale nakupiłam też mnóstwo innych jej ksiażek. Może 'Tatulo' na pierwsze spotkanie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Kurczę, umiesz polecać. Znów przejrzałam dużo recenzji wstecz i mam kolejne 20 książek do poczytania na liście :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Och, dzięki Ci, że napisałaś o tej książce. Muszę koniecznie po nią sięgnąć. Tak samo jak Ty uwielbiam Oates. I to dzięki Tobie ją poznałam:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń