sobota, 21 listopada 2015

"Czarnobylska modlitwa.Kronika przyszlosci" Świetlana Aleksijewicz

Trudno mi zebrać mysli po tej lekturze. Az takiego ładunku emocjonalnego, mistrzostwa reportażu nie oczekiwałam. Naprawdę. Pomimo tego, ze to tegoroczna Noblistka, podeszłam z rezerwa. Ta ksiazka to cos wiecej niz reportaż, od pierwszej strony dotyka serce, dusze, poraza. Przerywnik opowiesci-refleksje samej autorki- jeszcze bardziej zatrzymują, zmuszają do myślenia. Nie wiem jak opowiedzieć te ksiazke. To poprostu trzeba przeczytać, Obowiązkowo. Naprawdę. Cos niesamowitego. Najbardziej zapadło mi zdanie pisarki, ktora przez tyle lat pisząc ten reportaż o Czarnobylu, dramatu ludzi, ziemi, świata, pod wieloma względami, z roznych stron- ona nie wiedziała i nie umiała sobie odpowiedzieć na pytanie czy pisze o przeszłości i przyszłości. To naprawdę genialna puenta. Goraco polecam.

1 komentarz:

  1. Zamówiłam!!!!!! ale bym sobie poczytała... a muszę się uczyć farmakologii, chlip ;(

    OdpowiedzUsuń