środa, 15 lipca 2015

"Batory. Gwiazdy, skandale i miłość na translantyku" Bożena Aksamit

Smaczek. Wielki. Niesamowicie podobała mi sie ta ksiazka bo po pierwsze-mnóstwo nowych rzeczy sie dowiedziałam, po drugie -lubie takie lektury, trochę historii, tła społecznego i ludzkie losy. Oczywiście, ze słyszałam o statku "Batory" , kto zreszta nie? Jego legenda czy znana była czy nie-przetrwała chociażby tak, ze ludzie kojarzą nazwę statku i samo to, ze taki był. Oj co sie tam działo na tym statku;) ciekawe historie kapitanów, ludzi, gwiazd, znanych mniej czy bardziej artystów, i tło społeczne, historia emigracji ale tak fajnie, ogólnie, przystępnie. Świetna ta ksiazka.  Batory an to zasługiwał. I jest. Polecam gorąco.

2 komentarze:

  1. Mam mgliste wspomnienie dziadka, który płyną do USA na Batorym...Do brata, w latach 60 (?) . Pozostał dziennik, ale nie dałam rady go od szyfrować. Dziadek miał charakter pisma koszmarny...

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zamówiłam :). Mam nadzieję, że mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń