sobota, 28 lutego 2015

"Chlopiece lata" J.M.Coetzee

"Chłopięce lata" otwierają cykl biograficznych opowieści pisarza w formie prozy. Pierwsza czesc opowiada o najwcześniejszych latach. Epoka apartheidu jest mi poniekąd bliska, gdyż babcia mojego męża 95 letnia, opowiadała mi sama o tym czasie-bo mieszkała w Południowej Afryce w tamtym okresie. Stad proza Doris Lessing jest rowńiez takim dopełnieniem dla mnie w tym temacie.
Dzieciństwo i dorastanie. Okoliczności insynuacje, ktore miały wpływ na wrażliwość pisarza i styl. Czy to jest najciekawsza ksiazka pisarza? Pewnie nie, ale mam ochote na cały ten cykl i z ochota sięgne. Farma rodziców, obrazki z szkoły, rodzinnych wakacji, relacji w rodzinie. Przywileje białych i tło społeczne. Ciekawa. Dla zainteresowanych czasami apartheidu-na pewńo ważna ksiazka.

3 komentarze:

  1. Czytałam. Książka dająca wiele do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Koniecznie chcę przeczytać i posmakować tego pisarza. Ciekawe, czy będzie mi odpowiadał, gdyż smak ma ponoć wyjątkowo wyrafinowany.

    OdpowiedzUsuń