wtorek, 14 października 2014

" Zaklinacz koni" Nicholas Evans

Pewnie bede jedyna osoba, której ta powieść jakoś nie zachwyciła dogłębnie. Postanowiłam poraz setny sięgać po książki, które stoją od lat na błękitnych polkach nadal wyczekujących swojej kolejności. Mam nadzieje, ze słowa sobie dotrzymam. Nicholas Evans to pisarz, którego książka " Serce w ogniu" bardzo przypadła mi do gustu pare lat temu. Tym razem jakoś inaczej było. Myśle, ze głownie ze względu na tematykę.
"Zaklinacz koni" to opowieść o dziewczynce, która kocha konie. Ulega wypadkowi, jej matka szuka kogoś, kto wyleczy jej konia, tym samym zaklinacz koni-owy mężczyzna, który potrafi oddziaływać na psychikę koni- zmienia zycie całej rodziny. Ciepła powieść o przyjaźni, miłości, wewnętrznej przemianie. Myśle , ze to genialna powieść dla miłośników koni- ja do nich nie należę. Jeździłam na koniu na Dominikanie i w Holandii, jednak nie mam tego typu zainteresowań, konie zwyczajnie sa mi obojętne i nie umiem wskrzesić w sobie tych fascynacji chodzenia do stajni, jazd i wszystko co z tm zwiazane. Oczywiście wierze ze to bardzo mądre zwierzęta i oczywiście sa przepiękne. Powieść bardzo spokojna, filmowa, ciepła. Niestety jakoś nie przypadła mi do serca. Nie porwało.

5 komentarzy:

  1. A ja uległam magii tej książki, pamiętam, że byłam nią zachwycona. Chociaż, pewnie nie bez znaczenia jest fakt, że czytałam ją będąc nastolatką. Wtedy inaczej się odbiera pewne treści. "Serce w ogniu" to zdecydowanie mój nr 1 wśród książek Evansa, a przeczytałam wszystko, co wyszło spod jego pióra.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przy okazji, Moni, chciałam Ci podziękować, że swoją recenzją zmobilizowałaś mnie do przeczytania "The One plus One". Rewelacja! Płakałam i smiałam się na przemian, przez całe dwa wieczory.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie dużo bardziej niż książka zachwycił film. Te widoki, te emocje i uczucia, od których aż kipi...Wyjątkowo obraz lepiej je oddał niż słowo. Oglądałam go kilkakrotnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę ją przeczytać już dawno mam na nią chrapkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To film mnie porwał i zamierzam przeczytać książkę :)

    OdpowiedzUsuń