poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Z literatury izraelskiej: ''Neuland'' Eshkol Nevo

Intrygująca powieść. Każdy bohater wyrusza w podróż, poszukuje odpowiedzi w sobie i w innych. W tle rodząca się miłość, historyk Doris, który kocha swojego syna nad życie oraz Inbar- kobieta, która próbuje poradzić sobie z samobójstwem swojego brata.Spotykają się w obcym miejscu i rodzi się między nimi uczucie.
 Eshkol Nevo, nowy, popularny i coraz bardziej uznany pisarz izraelski mierzy się w tej powieści z historią trzech pokoleń ludzi z Izraela. Wielkie wyzwanie, mamy tu dziedzictwo kulturowe, miłość, samotność, początki syjonizmu. Powieść bardzo dobra, ciekawa, jeśli mam się do czegoś przyczepić- główni bohaterzy są jak dla mnie ciut za płytko opisani, ich charakter i osobowość jest troszkę bez iskry. Może w tej bombie zagadnień nie można było inaczej. Reszta pisarzowi, moim zdaniem się udała. Z rozmachem udokumentowana podróż do źródeł z perspektwy kilku pokoleń.

3 komentarze:

  1. Ten tytuł juz jakiś czas za mną chodzi, ale wciąż odkładam... Pozdrawiam z Kinsale

    OdpowiedzUsuń
  2. Lektura wydaje się interesująca, poszukam :)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Już od dawna noszę się z zamiarem przeczytania tej książki. Czytałam inną powieść tego autora - "Do następnych mistrzostw" i bardzo mi się podobała, chociaż moje wrażenia dotyczące skonstruowania postaci są podobne do Twoich :) Fajnie czyta się książki, których akcja dzieje się w takich odległych i stosunkowo mało znanych rejonach, jak np. Izrael.

    OdpowiedzUsuń