wtorek, 19 sierpnia 2014

WOW! Z literatury Norweskiej: ''Stulecie'' Herbjorg Wassmo

Genialna powieść. Od pierwszej strony przepadłam, od samego początku wessały mnie losy trzech kobiet. To naprawdę przepięknie napisana powieść, która porusza, intryguje, wciąga i przenosi nas w sekundę do Norwegii i wręcz zmusza, byśmy podróżowali przez stulecie z bohaterkami. Na dodatek- kontstrukcja powieści- świetna, niebanalna. Następny deserek- język, cudny przekład, barwny, obrazowo, soczysty i zarazem prosty język. Emocje. Wszystko przeżywałam z tymi kobietami. Taki czar i urok ma ta książka, która jest swego rodzaju dziełem. Gorąco polecam. To powieść o tęsknotach, nadziejach, mężczyznach, dzieciach, prawdziwym życiu, tragediach. Pisarka napisała ją na podstawie swoich historii rodzinnych. A wszystko tak, że jesteś w tej Norwegii, w każdej dekadzie, blisko z bohaterkami. Kibicujesz, przeżywasz z nimi i nie możesz przestać czytać. Koniecznie sięgnąć!

7 komentarzy:

  1. przed chwilą skończyłam ja czytać - potwierdzam, cudowna historia o kobiecej sile.
    p.s. do imienia autorki wkradł Ci się błąd - "g" zamiast "n" powinno być na końcu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mnie zachęciłaś! - kupię i przeczytam na pewno. W ogóle wydawnictwo Smak Słowa mnóstwo ciekawej i nietuzinkowej literatury wydaje... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Planuję zakupić tę książkę, bo jest całkowicie w moim stylu. Historie rodzinne i te wspaniałe lata...Twoja recenzja jeszcze bardziej mnie zachęciła :)

    http://pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Książkę na pewno przeczytam, nie tylko z powodu mojej miłości do skandynawskiej literatury :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Krótko i na temat - zachęciłaś mnie niesamowicie do tej książki :) Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. Książkę dzięki Twojej recenzji zakupiłam ale zanim przeczytam ta konkretną zacznę od Księgi Diny :)

    OdpowiedzUsuń