poniedziałek, 18 sierpnia 2014

'' Powrót do Salem'' Brunonia Barry

''Fantastyczna opowieść o namiętności, tajemnicach i magii''- ogłasza Times. A ja kompletnie zdania nie podzielam. To książka z tych, gdy pomysł na historię jest świetny ale nawala sposób opowiedzenia lub- możliwe w tym przypadku- przekład na język polski. Coś musi być na rzeczy, bo premierę przesuwano przez pół roku. Czyta się to nudno, przekład słaby- język, składnia, opowieść jak sprawozdanie. Nie ma pięknego języka, nie płynie to. Dlatego ta powieść nie dotarła do mnie. Jestem po prostu wyczulona na sposób opowiedzenia historii. Wiadomo tematyka może powtarzać się często, ale na tego typu pisania szkoda mi czasu.
Zee jest terapeutką- śmierć jej pacjentki wyzwala w niej ogromne emocje- zmusza poniekąd by powrócić do własnej przeszłości i zrozumieć swoje ciężkie dzieciństwo. Jak dla mnie średnie. Jest milion lepszych powieści kobiecych.

3 komentarze: