środa, 21 maja 2014

''Dymna'' Elżbieta Baniewicz

Mało takich postaci, dlatego tak świecą swoim blaskiem. Wielki dorobek aktorski i niezwykłe człowieczeństwo. Nieziemska uroda i dobroć w sercu, wrażliwość na krzywdę, niesienie pomocy, dzielenie się z tymi, co tego potrzebują. Anna Dymna. Wielki człowiek, wielka klasa, wielki talent.
 Z ciekawością i zainteresowaniem przeczytałam o jej życiu, pracy, zaczynała w zupełnie innej rzeczywistości, kiedy teatr, aktorstwo było powołaniem, uczyła się od najlepszych mistrzów. Dużo tutaj o jej dorobku artystycznym, ciekawie, o rolach filmowych i teatralnych. No i los, który wcale ją nie oszczędzał. Spłonął jej dom, w wieku 27 lat została wdową- do tej pory nie wiadomo, dlaczego zmarł jej mąż i co się właściwie stało. Jak czarna seria- liczne wypadki samochodowe, trzykrotne wstrząsy mózgu, rehabilitacja. Wyczekane długo macierzyństwo. Rozwód. Hm...i jakoś zero zgorzknienia, wszystko co robi, jest zwyczajnie z klasą, to jak pomaga i jak się udziela publicznie. Gwiazdorstwo? hm..nikt się nie przyczepi, bo choć nie wiem jak by dłubali w jej życiu- tego poprostu u niej nie ma. Fantastyczna osobowość. Tylko brać przykład. Przepiękna kobieta o przepieknym wnętrzu.

7 komentarzy:

  1. Anna Dymna zawsze budziła we mnie ogromną sympatię. A jak sobie patrzę na jej piękną twarz na okładce, to myślę, że w obecnych czasach mogłaby zrobić furorę, bijąc na głowę wszystkie fotomodelki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myslę że w ostatniej dekadzie gdyby miała dwadzieścia lat kariery nie zrobiła by...nie ona, nie z tym charakterem, zasadami, osobowością, chyba by się nie odnalazła w erze dody, gołych cycków i skandali

      Usuń
  2. I ja podziwiam Anne Dymna. Mało jest ludzi takich jak ona z pięknym wnętrzem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam starsze wydanie tej książki, pod nieco innym tytułem ("Anna Dymna - ona to ja") i bardzo mi się podobało. Anna Dymna należy do tych aktorek, które nie myślą utartymi schematami. Pomimo bycia wielką gwiazdą nadal jest skromnym, uczciwym i bardzo dobrym człowiekiem o ogromnym sercu.

    A na deskach scenicznych jest niezastąpiona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna, mądra i fenomenalnie dobra. Ciekawa jestem tej książki.

    OdpowiedzUsuń