poniedziałek, 7 kwietnia 2014

'' Bursztynowa dziewczyna. Anna Jantar we wspomnieniach'' Mariola Pryzwan

Ten głos. Szczypta smutku i najaśniejszy promyk słońca- niespotykana barwa głosu. Dwa lata temu zaczęłam odkrywać twórczość Anny Jantar. Do plaży mam dziesięć minut, co drugi dzień jedziemy z synkiem i słuchamy jej piosenek od dawna. U nas to nie sprawa pogody czy jechać, ale zależy od tego czy jest odpływ..czy będzie plaża czy zaleją ją języki fal oceanu.  Nie wiem czemu, ale jak słyszę '' Koncert na deszcz i wiatr wokół...a tutaj serca ład i spokój'' to od razu mi lepiej na duszy. I kojarzy mi się ta piosenka zawsze z naszymi wycieczkami na plażę. Zadziwiające, ile ta kobieta nagrała zaledwie przez dziesięć lat. Oprócz znanych szlagierów, ma w swoim dorobku wiele piosenek z różnych gatunków. Dzięki jej córce- można kupić i słuchać. Posiadam ''Wielka dama''- cztery płyty: zaskakująca, refleksyjna, nieśmiertelna, słoneczna- bardzo ciekawe jej piosenki są na tym wydaniu plus książeczka i dużo o samej artysce. Świetne wydanie, polecam.  Tak odkryłam piosenkę '' Płyneliśmy zachwytem''- kto ma wątpliwości co do wokalnych umiejętności Anny Jantar- powinien posłuchać tej piosenki, strasznie trudna, nietypowo przebojowa, ale przepiękna kompozycja.
Więc chyba nie muszę tłumaczyć, że jak zobaczyłam, iż wychodzi książka- wspomnienia ludzi o Annie- musiałam zakupić natychmiast. Piękne wydanie, zdjęcia, pachnący druk, kawa obok i zatonęłam.
Widać ewidentnie, że pod koniec krótkiego życia dokonywała zmian, szukała, szła w nową stronę, miała plany, marzenia, niestety katastrofa lotnicza przerwała to wszystko. Piękna kobieta, która na scenie była damą a za kulisami robiła kanapki chłopakom z zespołu. Ciekawa jestem, czy powstanie kiedyś film , serial w odcinkach o życiu Anny Jantar. Książka dokumentuje w tle oczywiście również minioną epokę, a dokładnie system, w jakim pracowali artyści. Wspomina ją wielu artystów, znajomych, rodzina.
Te piosenki nadal brzmią świeżo, pięknie. Czas z ksiażką Marioli Pryzwan to była uczta. Gorąco polecam.

                       

1 komentarz:

  1. Serdecznie witam
    Z wyrazami szacunku
    Pozdrawiam
    sławek


    Opis Interview...
    Galeria, dziewięć albumów, 161 zdjęć, plus kolejnych 14 zdjęć, lecz w następnych nowych wpisach.
    Główny spis galerii, nazw albumów, 161 zdj. znajduje się po prawej stronie na górze pod kalendarzem miesiąca
    zielonej strony w t ł a kolorze

    Pozdrawiam raz jeszcze
    życząc wszystkiego dobrego...
    http://www.neooen.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń