sobota, 15 marca 2014

'' Zagadka Błękitnego Ekspresu '' Agatha Christie

Najbardziej lubię te kryminały Agaty, które nie są skomplikowane, nie ma miliona bohaterów a już na pewno nie dotyczą jakiejś szajki, mafii światowej- bo ten motyw wychodzi troszkę pisarce naiwnie i komicznie w moim odczuciu. Lubię te proste zagadki a trudne do odgadnięcia, gdzie coś toczy się w domu, w pokoju czy ogrodzie;) Oczywiście wyjątkiem jest ''Morderstwo w Orient Ekspressie'' i pare innych też, rzecz jasna.
Ciekawostką jest to, że powieść ta powstała kiedy jeszcze nie istniała postać panny Marple:)
''Zagadka Błękitnego Ekspresu'' średnio mi się podobała. Ot nie jest to mój ulubiony kryminał i tyle. Milionerzy, córka z problemami, morderstwo w pociągu. Agatha Chrisite w dobrym wydaniu, ale nie w najlepszym.

4 komentarze:

  1. Akurat tej książki Christie nie czytałam. Ostatnio nie sięgam po nią zbyt często, dlatego pewnie nie nadrobię zaległości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też miałam przerwę, teraz wracam

      Usuń
  2. Agatha pisala Blekitny Ekspres w bardzo trudnym okresie swojego zycia, krotko po rozwodzie, kiedy probowala wypracowac nowe status quo. Moze z tego powodu pozniej twierdzila, ze Blekitny Ekspres jest jej najslabsza ksiazka i nigdy nie powinien byc napisany. Niewatpliwie te wlasnie ksiazke lubila najmniej. Moze ten brak serca sie przelozyl jakos na glos ksiazki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hannah, nie wiedziałam, dzięki, że podzieliłaś się tą informacją, coś w tym jest wiesz? ta powieść jest właśnie nie umiałam tego okreslić ale taka bez serca, i bez duszna, może właśnie nie miała głowy do tej powieści, zadziwiające ale to się przekłada na pisanie, właściwie pomogłaś mi ująć to co nie umiałam wyrazić w słowach, no coś mi nie pasowało w tej powieści choć i akcja jest i wszystko..

      Usuń