sobota, 22 marca 2014

'' Śpiewaj ogrody '' Paweł Huelle

Zatopiłam się w tej lekturze, w dawnym Gdańsku, w świecie, którego już nie ma- wielokulturowość, podziały, różne tradycje. Historia niezwykłej przyjazni ale i miłości. Grete i męża rozdzieliła wojna, czeka na męża a ten odkrywa swoją własną pasję i owa fascynacja odrywa go od życia. Dużo bohaterów, wartka akcja, choć trzeba się wczytać by smakować, bo dzieje się dużo- taka mozaika losów ludzkich, której osią jest wątek kryminalny. Trudno streścić czy ot w trzech zdaniach opowiedzieć kogo spotykamy w tej powieści. Piękna okładka, świetny język, moje pierwsze spotkanie z pisarzem. Jeśli miałabym się do czegoś przyczepić, myślę, że może za dużo było pobocznych wątków, zbędnych, najbardziej intrygowała mnie postać Grety. Ale całość- nie można zaprzeczyć- powieść jest bardzo dobra i ciekawa.

3 komentarze:

  1. Już sama okładka wygląda zachęcająco :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Optymistyczna okładka. Książka raczej nie leży w kręgu moich zainteresowań, dlatego dam sobie z nią spokój.

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo lubię Pawła Huelle i chyba jest to nawet jeden z moich ulubionych polskich pisarzy, jego język, jego umiejętność snucia opowieści, to jak można się przenieść razem z nim do innego świata. Okładka faktycznie piękna, ja jestem w trakcie lektury, wątków masa, trzeba uważnie czytać. Polecam jego opowiadania "Byłem samotny i szczęśliwy" pisałam o niej tu: http://apetyt-na-ksiazki.blogspot.com/2013/07/z-muu-pamieci-wydobyte.html

    OdpowiedzUsuń