czwartek, 13 marca 2014

'' Obscenariusz '' Wojciech Kuczok

Pierwsze spotkanie z twórczością tego pisarza. Bardzo znany, popularny, ostatnio jeszcze bardziej, bo w głośnym związku z córką Agnieszki Osieckiej, pewnie wam nieobce jego książki. Postanowiłam zatem się zapoznać, z rezerwą jak zawsze do uznanych polskich pisarzy, gdyż odstrasza mnie polska maniera '' świetna polska książka to książka nie dla wszystkich, tylko dla wybranych''.
A tu zaskoczenie:) Podoba mi się jak pisze Kuczok, nawet bardzo, choć niektóre fragmenty nużą i są moim zdaniem zbędę- styl jego pisania przypadł mi do gustu. Jak i owy zbiór opowiadań o życiu erotycznym celebrytów ze Śląska, dawnych, zapomnianych lub  fikcyjnych.. Bardzo odważne, bezkompromisowe, powiedziałabym - przebojowe opowiadania- pikantne ale tym samym niebanalne i bez maniery. Ćoś pisarzowi udało się uchwycić. Coś prawdziwego, co sprawie, że chce się to czytać, że to płynie. Odważne opowiadania. I Bardzo, bardzo dobre.

4 komentarze:

  1. Szczerze polecam Myśliwskiego... czysta rozkosz ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię Kuczoka. Lubię właśnie ten jego styl - charakterystyczny, odważny, nie cofający się przed niczym, prowokujący, prześmiewczy, ironiczny i zawsze uzasadniony - nigdy nie jest to prowokacja dla samej prowokacji. "Obscenariusz" przede mną, ale już jestem w stanie wyobrazić sobie jego klimat ;) Polecam Ci "Senność", "Spiski", "Widmokrąg".

    Nie wiem, czy użyłam właściwych przymiotników określając styl Kuczoka. Najlepiej mi się pisze na świeżo po lekturze, gdy jeszcze tkwię w środku literackiego świata. A dawno go nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie to napisałaś, dokładnie, prowokacja bez prowokacji, zgadzam się. To się wyczuwa, ma swoje pióro i to płynie.

      Usuń