niedziela, 26 stycznia 2014

Z literatury rosyjskiej: ''Sokół i jaskółka'' Boris Akunin. Zdecydowanie smaczek..

Dawno nie czytałam książki tego rodzaju. Toczącej się na dwóch poziomach- przeszłości dalekiej i terazniejszości- temat ten sam i poszukiwanie tego samego skarbu. Boris Akunin pisze obrazowo, zamaszyście, wesoło i intrygująco no i oczywiście świetnie.
Najpierw mamy rok 2009, zamożna, wiekowa ciotka na wózku zabiera swojego krewniaka- Nikołaja na luksusowy statek, który płynie w kierunku różnych karaibskich wysp. Oczywiście ciotka ma plan i swoje zamiary dotyczące spadku i rodzinnego utraconego majątku, a Nikołaj kocha zagadki historyczne i zaginione skarby. Następnie cofamy się do wieku osiemnastego...i tu następna cudowny ''cukierek'' - historia skarbu i bohaterów przedstawiana jest z perspektywy ptaka- wiekowej papugi- genialny zabieg, dodaje to mnóstwo uroku opowieści,, cztery razy bardziej interesująco, szczególnie jak ptak postrzega ludzi, jak o nich opowiada.. czyta się świetnie.
Książka przetłumaczona na 35 języków, wydana w 20 milionach egzemplarzy. Nie zauważyłam, by jakiś szum był w Polsce na jej temat, jak zwykle, wiele, wiele ciekawych pozycji przepada. Polcam gorąco jesli lubicie czytać książki przygodowe, ciutku historyczne i w świetnym wydaniu. Warto!

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam książki, których akcja toczy się dwutorowo! Już zanotowałam pana Akunina :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja za to polecam całą serię o przygodach Fandorina. A Sokół i jaskółka czekają w kolejce do przeczytania.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Trafiłam tu przypadkiem i bardzo mi się spodobało, tyle recenzji książek. Postanowiłam dodać twojego bloga do zakładki "tutaj zaglądam". Ostatnio znów zaczęłam czytać wiec chętnie będę czytać twoje recenzje, co ułatwi mi decyzje po jaką książkę sięgnąć!!!
    Pozdrawiam i zapraszam na rozdanie na moim blogu
    http://manufakturakotekann.blogspot.com/2014/01/rozdanie-konkurs-walentynkowe.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Wypowiedź nie na temat, a odnośnie "Nieznośnej lekkości bytu". Masz może ją jeszcze w swoich zbiorach. Dlaczego zależy mi na tej książce chętnie opiszę w mailu. Bardzo proszę o pomoc :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem tutaj w pilnej sprawie. Poszukuję egzemplarza M. Kundery "Nieznośna lekkość bytu". Czy posiadasz w swoich zbiorach jeszcze egzemplarz? Chętnie w mailu wyjaśnię dlaczego tak bardzo mi na tym zależy. Proszę o kontakt.

    OdpowiedzUsuń