wtorek, 7 stycznia 2014

Jeśli już coś czytać, to właśnie ten dokument. Mistrzyni rozmowy- Teresa Torańska i jej ostatnie dzieło ''Smoleńsk''

 Tak, tak, wiem, wiem, wszyscy mają po dziurki w nosie tego tematu. Powinnam natychmiast dodać, że zakupiłam te książkę tylko ze względu na autorkę- po części to prawda. Mistrzyni wywiadu- wiadomo, warto. Ale prawda jest też taka, że katastrofa smoleńska to jedno z najważniejszych i najbardziej tragicznych wydarzeń ostatnich lat a i na pewno dekady dla naszego kraju. Fakt, iż zalało mnie szambo informacyjne, tak samo jak każdego polaka, głowa puchła i naprawdę o niczym się nie mówiło- nie znaczy, że mam tak uważać już do końca życia i być obojetną i używac modnych sformuowań w innych sytuacjach typu- ''zawołajcie Macierewicza, zwoła komisję'' itp itd.. Z wielką ciekawością więc sięgnęłam po te dzieło- bo takie ono jest w moim mniemaniu.
 Mistrzyni wywiadu, reportaży, nie wiem czy jeszcze będzie taka postać w Polsce:( Odeszła niedawno. Wspaniała rozmówczyni, pozostawiła po sobie dzieła- rozmowy, z których w przepiękny sposób układa się świadectwo różnych historycznych zdarzeń w naszym kraju ale i portrety ludzkich serc i dusz.
 ''Smoleńsk'' wbiło mnie w fotel. To rozmowy z tymi, którzy jechali pociągiem na ceremonie obchodów rocznicy Zbrodni Katyńskiej. To relacje ludzi, którzy byli w Moskwie przez pierwszy tydzień tych dramatycznych wydarzeń. Tego nie było w TVN24. Emocji, refleksji, mądrych spostrzeżeń aż nadto. To naprawdę niesamowita sztuka by z rozmów wysączyć tak wiele..i nie mam tu oczywiście na mysli osądów, wyroków ludzkich i konspiracji.
Warto przeczytać. Jak już coś na temat katastrofy smoleńskiej, to właśnie to jest ta pozycja.

3 komentarze:

  1. Może za jakiś czas po nią sięgnę... Ale to prawda - temat (mimo całej tragedii) już się nieco przejadł.

    OdpowiedzUsuń
  2. Od kilku miesiecy mam zamiar przeczytać tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Samo nazwisko na okładce przyciąga i obiecuje wiele - nawet jeżeli tytuł kojarzy się dość jednoznacznie. Na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń