środa, 11 grudnia 2013

'' Bezdech'' Andrzej Bart

Miałam wielkie nadzieje. Poczytałam o pisarzu- uznanym Andrzeju Bart, nakręciłam się na tę powieść. Nie czytałam ''Rewers'', na podstawie którego nakręcono głośny film- też nie widziałam.
W ogóle staram się troszkę rozeznawać w polskiej literaturze i mam zamiar czytać więcej dobrej polskiej literatury, ale czy mi to wyjdzie to nie wiem.
 Nic mnie w tej książce nie zainteresowało, nie dotknęło. Serio, powieść kompletnie do mnie nie trafiła, nudziłam się. Nie umiem wniknąć w taki klimat:(, gdzieś w połowie nie podąrzałam za bohaterem. O czym jest ta powieść? O Jerzym,słynnym polskim reżyserze, który po latach wraca do Polski i postanawia zrobić to, na co zawsze brakuje czasu, rozliczyć się z własnym życiem, odwiedzić ludzi- ojca, przyjaciół i wrogów, przeprosić, pozamiatać, odnalezć syna. Brzmi ciekawie, ale czytając nie umiałam wbić się w historię. Styl, sposób narracji nie porwał. Szkoda.

2 komentarze:

  1. Czasem tak jest i trudno. Obawiam się, ze mnie również rozczarowałaby ta ksiażka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki żadnej nie czytałam, ale film "Rewers" polecam gorąco!!! Nie zawiedziesz się! Jest taki taki film, który się pamięta; i aktorów (A. Polony, K. Janda, moja ukochana Agata Buzek, M. Dorociński - same gwiazdy kina, a nie sezonowe gwiazdeczki) i fabułę i przesłanie. Naprawdę warto!!!

    OdpowiedzUsuń