wtorek, 26 listopada 2013

'' Między nami'' Małgorzata Tusk

W listopadzie czyta mi się bardzo ciężko, pozaczynałam z siedem powieści, każdą odłożyłam. Dużo obowiązków i mało czasu rodzinnego, taki miesiąc. A tu nagle..
 Książka ''Między nami'' pani Małgorzaty Tusk okazała się strzałem w dziesiątkę. Na taki czas naprawdę świetnie się czyta coś tak pachnącego prawdziwym życiem. Zaskoczyła mnie ta lektura i to bardzo. Przede wszystkim czyta się niesamowicie przyjemnie, nic nie irytuje, nie denerwuje. Wiedziałam do tej pory o pani Małgorzacie Tusk tyle, że jest żoną premiera. To książka o kobietach, dla kobiet, każda z nas może w niej odkryć samą siebie. Nie ma lukru ani przesadnej skromności. Zapalona miłośniczka książek, nawiązuje wielokrotnie do ukochanych powieści- strasznie mi się to podobało. Jawi mi się jako kobieta mądra życiowo, która nie ukrywa i nie tuszuje, z gracją i taktem opowiada o tym jak to jest być w małżeństwie trzydzieści pięć lat. Meandry losu, polska rzeczywistość lat osiemdziesiątych.  Panienka z dobrego domu, która wyszła za mąż na studiach i razem od zera próbowali budować życie. Podobało mi się to, że wplatane są w to właśnie odczucia kobiece, walka o siebie w związku, akceptacja, o trudach macierzyństwa. Wszystko to, co każda z nas na swój sposób przerabia gdzieś po drodze.  Bardzo ciekawie, swietnie napisane, z taktem i...wciąga.Parę zaskoczeń na dodatek. I o ukochanym Trójmieście też jest i podróżach. Ale przede wszystkim o kobiecie. Nie powiedziałabym że to czysta biografia..to naładowana kobiecami emocjami i przemyśleniami wspomnienia.
 To naprawdę bardzo dobra książka. i coś po niej zostaje.Mega pozytywne zaskoczenie. Polecam!

5 komentarzy:

  1. O widzisz! Nie miałam jej w planach, a teraz się zastanawiam, czy by jej nie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serio? Nie spodziewałabym się. Po wizycie pani Tusk u Moniki Olejnik mam o p. Małgorzacie średnie zdanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam wywiad. Książka jest naprawdę dobra. Moim zdaniem. Może zjadła ją trema na wywiadzie?

      Usuń
    2. Może.. Odniosłam wrażenie, że chciała być lekka i beztroska, jednak wyglądało to źle i bardzo sztucznie.

      Usuń
  3. Z przyjemnością przeczytałam książkę pani Małgorzaty. Przypomniały mi się stare, nie zawsze dobre, zgrzebne czasy, ale na swój sposób szczęśliwe.

    OdpowiedzUsuń