czwartek, 3 października 2013

''Twój głos w mojej głowie'' Emma Forrest

Powieść nie jest fikcją literacką, wszystko co w niej jest, przeżyła sama autorka. Cała gama emocjonalnych problemów, z jakimi może borykać się człowiek: toksyczne związki jeden po drugim, samookaleczenie, zaburzenia jedzeniowe..czyli jedna wielka linia pochyła i pewnego dnia główna bohaterka trafia do psychiatry bo z życiem już nie potrafi sobie poradzić. Powieść inna, można rzec specyficzna, na pewno ma swój dość oryginalny klimat. Mi osobiście trudno ją ocenić, nie przypadła do gustu, nie poruszyła, nawet mnie drażniło takie skupienie się na samym sobie. Nie wiem, może to okres w jakim jestem, mam małe dziecko, któremu pokazuje świat i które mnie zmienia i wraz z nim ewoluje moje człowieczeństwo. Więc egoizm i myślenie ''ja ja ja'' oraz roztrząsanie własnych dylematów po siedem godzin przez młode kobiety w wielkich miastach- jakoś jest mi obce totalnie, nie mogę się skupić ani wczuć ani zainteresować. Poza tym swoje zrobił też styl pisania, również nie poczułam.
 Czytałam różne recenzje, jedni są zachwyceni, inni nie. Ja należe do tych drugich.

1 komentarz:

  1. Ciekawa okładka, ale wydaje mi się, że odebrałabym książkę podobnie do Ciebie, więc raczej się nie skuszę

    OdpowiedzUsuń