czwartek, 10 października 2013

Mam ochotę stanąć na środku ulicy i rozdawać tę powieść każdemu, kto mnie będzie mijać..rewelacyjna książka ''Zanim się pojawiłeś'' Jojo Moyes

Trzeci dzień myślę o tej powieści. Jadę samochodem do sklepu i myślę o tych bohaterach. Przebieram dziecko i rozmyślam o tej historii miłosnej. Emocje ogromne. Nie pamiętam kiedy tak płakałam jak bóbr przy lekturze i kiedy rżałam jak koń ze śmiechu na kilku scenach. Kiedy czytałam tę książkę, byłam myślami przy Will'u i Lou. Myślałam z nimi, funkcjonowałam z nimi..
Przepiękna powieść. Śmiech przez łzy, życiowe kolory miłości, decyzji, wyborów, głęboko poruszająca opowieść i taka ludzka, prawdziwa, że zostawia w człowieku ogromny ślad.
Jestem paskudnie wymagająca do literatury kobiecej, tak zwanej lekkiej i przyjemnej. Musi być w niej wszystko. I to jest taka powieść. O dwóch ludziach, którzy nie powinni się spotkać, ale z różnych powodów tak się właśnie stało i odmieniło to czyjś los. Rodzi się uczucie, które nie powinno mieć racji bytu w dzisiejszym świecie. Wiarygodność bohaterów jest porażająca, tak jak poprowadzona historia przez samą pisarkę. Świetne dialogi. Streszczanie tej powieści wydaje mi się całkowicie bez sensu jak i pisanie w skrócie o czym opowiada ta powieść bo jest to kompletnie nieadekwatne do tego, co się dzieje, gdy cżłowiek pochłanie kartki i jakiego kalibru są to emocje..Poprostu trzeba usiąść, zacząć czytać a nim człowiek się zorientuje, znika w tej historii. Polecam gorąco. Nie przegapcie tej powieści!!!!!
Czy ci bohaterzy wyjdą z mojej głowy?
Nigdy nie zapomnę tej książki. Wiem to.
Jest miłość, której nie można pozwolić rozkwitnąć, ale może zmienić czyjeś życie w dobrym tego słowa znaczeniu...
Czytajcie!

31 komentarzy:

  1. Bo Moyes tak pisze. ja mam za sobą lekturę 2 jej książek i każda wywarła na mnie niesamowite wrażenie. I każda też zapowiadała się tak niewinnie. Po tę książkę na 100% sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytalam tylko ''Srebna zatoka'' super byla, dawno czytalam, przeczytam jeszcze jedna co sie ukazala, tak, ta pisarka pisze niesamowicie wciagajaco

      Usuń
  2. Przykuwający tytuł! (ale popraw literówkę, zabawnie brzmi zniam :D)
    Szczerze powiedziawszy niezbyt interesuję się literaturą kobiecą, nie czytałam nawet podstawowych autorek typu Roberts, Steel i tak dalej. Lubię jednak książki, które wzbudzają burzę emocji, a skoro to się tak zapowiada, to mnie zaintrygowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest cos w stylu Steel i Roberts. Literowka poprawiona, dzieki. pozdrawiam!

      Usuń
  3. Jest rewelacyjna :) Podobnie jak Ty, przeczytałam i długo siedziała w mojej głowie :):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Po przeczytaniu twojej recenzji aż udzieliły mi się twoje emocje i entuzjazm. W takim razie muszę koniecznie jej poszukać i przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna pozytywna reakcja, muszę w końcu zapolować na nią w bibliotece. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja także na niej [i długo po niej!] płakałam i płakałam! Rzadko spotykam w literaturze tak ogromny ładunek emocjonalny. Rewelacyjna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, dziewczyny ale mnie zachęciłyście. Cieszę się na samą myśl o takich emocjach :)

      Usuń
  7. Szkoda tylko, że okładka nie jest ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zwykle, te najlepsze ksiazki z literatury lekkiej latwej nie roznia sie okladka wcale, od milionow srednich czytadel..wielka szkoda, czy wydawnictwa kiedys zrozumieja, ze trzeba zrobic roznice okladka? wiele ludzi nie tknie tej ksiazki bo pomysli ze to jedna z milionow przecietnych ksiazek o milosci!

      Usuń
  8. Czytałam "Srebrną zatokę" i bardzo mi się podobała. W kolejce czeka "Ostatni list od kochanka", ale po tę powieść tez na pewno sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi tez srebna zatoka bardzo sie podobala.

      Usuń
    2. Przeczytałam "Zanim się pojawiłeś" i po prostu brak słów...Dawno nie czytałam nic tak wzruszającego i chwytającego za serce i dawno nie czułam takich emocji! Niesamowite, co potrafi zrobić z człowiekiem książka, już drugi dzień o niej rozmyślam. Wszystkim w pracy już ją "zareklamowałam" i ustawiła się do niej dłuuuuga kolejka ;) Dzięki, że w taki fajny sposób zachęciłaś do lektury, bo ominęłoby mnie coś naprawdę fantastycznego :)

      Usuń
  9. Czytałam "Srebrną zatokę" i bardzo mi się podobała. W kolejce czeka "Ostatni list od kochanka", ale po tę powieść tez na pewno sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie słyszałam o tej autorce. Wygląda na to, że warto po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie recenzje-opinie o książce sprawiają, że chcę ją przeczytać już, teraz, zaraz. Mam nadzieję, że szybko pojawi się w mojej bibliotece.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tytuł posta zrobił swoje! Kupiłam tę książkę i czeka mnie mam nadzieję bardzo przyjemny weeekend :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. daj znac czy ci sie spodobala..

      Usuń
    2. bardzo, bardzo, bardzo mi się podobała! wzruszyła, wciągnęła, połknęłam ją! chcę więcej takich książek! M.

      Usuń
  13. Biegnę do biblioteki, może spotkam Cię po drodze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahaha ale mnie rozsmieszylas..hihi ale lec, kto wie, jak zobaczysz wariatke, to na pewno bede ja;)

      Usuń
  14. Hej! Zaintrygowałaś mnie tą książką :) Bardzo spodobał mi się twój opis. Myślę, że chętnie kiedyś przeczytam "Zanim się pojawiłeś" ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po takiej zapowiedzi nie wytrzymałam i zamówiłam tą książkę, już się nie mogę jej doczekać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kupiłam! Czytam! Polecam film o podobnej tematyce "Nietykalni". Film, którego nie można zapomnieć i chce się go oglądać po wielokroć.

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka przepiękna i wzruszająca, dziękuję za to ,ze zachęciłas mnie do jej lektury. Niesamowite emocje podczas jej czytania...

    OdpowiedzUsuń
  18. Moniko, wróciłam do Twojej recenzji tej książki i moglabym się podpisać pod każdym Twoim słowem. Ja także nie pamiętam kiedy tak bardzo płakałam czytając książkę, mało serce mi nie wyskoczyło z nadmiaru emocji. Często wracam myślami do historii tych dwojga ludzi...

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem w trakcie czytanie i bardzo mi się podoba! Aż nie mogę doczekać się zakończenia...
    Dziękuję za polecenie tej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jestem w trakcie czytanie i bardzo mi się podoba! Aż nie mogę doczekać się zakończenia...
    Dziękuję za polecenie tej lektury :)

    OdpowiedzUsuń