czwartek, 29 sierpnia 2013

'' Władca Lewawu '' Dorota Terakowska

Wiele lat temu wpadła mi w ręce powieść ''Poczwarka'', która wywołała we mnie ogromne emocje i po dziś dzień uważam ją za świetną książkę. Obiecywałam sobie nie raz, że koniecznie muszę zapoznać się z twórczością pisarki i ciągle nie dotrzymywałam danego sobie słowa. ''Władca Lewawu'' to niepozorna, mała książeczka, która jest lekturą uzupełniającą dla klasy VI.
Bohaterem tej baśni jest Bartek, trzynastolatek, który wychował się w domu dziecka i bez przerwy uciekał. Tęskni za swoją mamą i chciałby ją odnaleźć.
Podczas ostatniej wędrówki pędzi na Wawel..i w Smoczej Jamie zaczyna się magiczna opowieść. Nagle Kraków zmieni zupełnie swój obraz, a Bartek odkrywa Allianów, Pajęczniki, Czarownika...
Ciekawa, sympatyczna baśń, może nie jest to pozycja z tych, które lubię najbardziej, ale czytało się dobrze.

7 komentarzy:

  1. Czytałam tę książkę, jako lekturę w szóstej klasie i dobrze wspominam. Chyba pierwsza, która mnie nie męczyła :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. "Poczwarkę" również wspominam bardzo dobrze, podobnie jak "Ono" tejże autorki. Niedawno przeczytałam też "Tam, gdzie spadają anioły" - powieść adresowaną do młodszego czytelnika, ale mnie złapała za serce i nie żałuję, że po nią sięgnęłam. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. najcieplej wspominam "Córkę czarownic" - lektura mojego dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię Dorotę Terakowską i uważam, że wszystkie jej książki są świetne ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Narobiłaś mi ochoty, by po tę Terakowską sięgnąć. :) Do tej pory przeczytałam tylko "Poczwarkę" i "Ono" (polecam bardzo!) i na pewno po tę też sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam "Poczwarkę" i bardzo mi się podobała.
    "Władcę Lewawu" przeczytam ze starszym synem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Córka czarownic jest piękna. Czytałam wszytkie książki Terakowskiej, przygotowując się do obrony pracy magisterskiej, i te dla dorosłych (niewiele ich), i te skierowane do dzieci czy młodzieży. Wszystkie z charakterem i magią.

    OdpowiedzUsuń