sobota, 10 sierpnia 2013

'' Pokój Marty'' Magdalena Zimniak

Od dawna polowałam na tę powieść. Intrygowała mnie, zawsze dziwnym trafem natykałam się na nią gdy szperałam na Merlinie. W końcu kupiłam i przeczytałam.
Jeśli chodzi o miłe zaskoczenia- to na pewno w jakim kierunku rozwija się opowieść, chciało się koniecznie brnąć dalej. Czytało się dobrze i szybko.
Plusem powieści jest styl, język, ciekawie przedstawiona historia. Marta po śmierci matki wraz z ojcem przeprowadza się do nowego domu i od tej pory przeszłość i teraźniejszość będzie się ciągle przeplatać...w ich życiu, w ich głowach, zło, dobro, ciekawe poboczne wątki, których opowiadać nie będę bo nie chcę rozdzierać niespodzianki. Historia nie jest banalna.
Jeśli chodzi natomiast o minusy- książka jest potwornie smutna, przygnębiających wydarzeń jest zbyt wiele. Za dużo tej ciemnej strony jak dla mnie. A szkoda. Poza tym główna bohaterka Marta- momentami nie rozumiałam jej decyzji czy sposobu myślenia, nie było to dla mnie wiarygodne. Możliwe, że wiele się działo i za szybko by Marta nabrała takiego kolorytu jako bohaterka, żeby była niczym żywa osoba obok. Co nie znaczy, że jest ''papierowa''. Nie. Zwyczajnie pewne sytuacje są mało wiarygodne lub naiwne w moim odczuciu.
Bardzo ciekawym natomiast zabiegiem pisarki był motyw tego co dzieje się w pokoju Marty czyli coś z cyklu niedopowiedzenia w stylu  czy ona śni czy coś dzieje się naprawdę...świetnie to się czytało, groza taka tajemnicza tego domu... momentami się bałam ale nie mogłam przestać czytać, szkoda, że nie było tego więcej.. Pisarka świetnie poprowadziła ten wątek.
Czy warto sięgnąć po tę powieść? Tak, to dobra, ciekawa powieść tylko z za dużą domieszką zła i paroma słabszymi momentami zachowania czy reakcji Marty. Pomysł na powieść bardzo fajny.

6 komentarzy:

  1. Zupełnie przypadkiem trafiłam dziś na Pani blog. Bardzo dziękuję za rzetelną recenzję :)
    Miło, że na książkę trafia się, szperając w Merlinie :)
    Zapraszam do innych pozycji.
    Magdalena Zimniak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam panią, na moim bloczku to nie recenzje a ot notki czytelnika: A co do grozy pokoju Marty to naprawdę się bałam, myślę że dlatego iż byłam zaskoczona obrotem akcji i to jest fajne!!! Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Ta groza mnie zainteresowała :) Ciekawa jestem co takiego tam się wydarzyło.

    OdpowiedzUsuń