środa, 28 sierpnia 2013

'' Ofiarowana '' Jenna Miscavige Hill

Od zawsze temat braku wolności najróżniejszego kalibru , wywoływał we mnie ogromne emocje, jednym słowem- przerażenie. Nigdy nie wnikałam w tematykę sekt, więc z ciekawością przeczytałam prawdziwą opowieść byłej członkini Kościoła Scjentologicznego.
Z mediów łatwo można się dowiedzieć, że Tom Cruise jest częścią tej rodziny. Świetny zabieg, no bo jak gwiazda pieje z zachwytu to pewnie tam cuda i wianki. Ale celebryci traktowani są inaczej, mają inne budynki i zasady są inne. A co z tą rzeszą zwykłych ludzi, którzy powierzyli swoje życie temu kościołowi? Sprawa jest skomplikowana i budząca kontrowersje. Jenna- bohaterka książki opowiada jak to wszystko zaczęło się od jej dziadków, potem rodziców. Ona sama urodziła się już w ''wielkiej rodzinie''. Detalistyczny obraz życia niby na tej samej planecie ale jakby w innym wymiarze. To szczera opowieść o sekcie ''od kuchni'' Włos się jeży, jednym słowem. Dziwne zasady, dzieci pracujące fizycznie, brak edukacji.  Manipulacja, pranie mózgów, wyzysk dzieci i dorosłych. Najbardziej wstrząsnęło mnie to, że ta sekta tak mocno ingeruje w jednostkę ''rodziny'', niby zadania, projekty, a tak naprawdę celowe oddzielanie męża, żony i samych dzieci. Widzieć swoją mamę kilka razy przez osiem lat? Dla wyższego dobra?W związku z ukazaniem się książki, Jenna udzieliła w wielu wywiadów w amerykańskiej telewizji, nie mogłam tego nie zobaczyć na youtube. Cieszę się, że tej kobiecie udało się wyrwać z tego kościoła, choć to też był proces czasowy. Aż strach pomyśleć jak to na nią wpłynęło emocjonalnie i pewnie borykać się z tym będzie przez resztę życia. Wszystko to przeraża. Przyznam, że z ogromną ciekawością czytałam tę książkę, choć trudno nie czuć trwogi i nie kręcić głową. Cieszę się, że bohaterka ma męża i dzieci, którymi się zajmuje a jej rodzice, którzy również po wielu latach opuścili sektę- są świetnymi dziadkami. Pozycja przerażająca ale bardzo ciekawa.

4 komentarze:

  1. Każdy rodzaj fanatyzmu i przesady jest zły. Fanatyzm jest z nich najgorszy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda na to, że to bardzo ciekawa pozycja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda na bardzo ciekawą książkę i chyba nawet dodam ja do Chce przeczytać . Bardzo mnie zainteresowała . Pozdrawiam Panią serdecznie :) Wielbię panią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Planuję tę książkę, ale odkąd usłyszałam opinię, że jest to bardziej dokument, z którego niewiele można wyciągnąć, niż historia jednostkowa, to mój zapał zmalał...

    OdpowiedzUsuń