środa, 21 sierpnia 2013

'' Między nami '' Chris Cleave

Jedna z najlepszych powieści, którą przeczytałam w sezonie letnim. Siła tej książki to genialny sposób, w jaki jest opowiedziana historia kilku ludzi, których połączyło jedno, dramatyczne wydarzenie na afrykańskiej plaży. Nie chcę nic zdradzać, bo właśnie nie wiedząc o czym jest ta powieść- czyta się jeszcze lepiej i ciekawiej. Powiem tyle. Wiele jest książek z motywem uchodźców, ale takiej jeszcze nie czytałam. To tak, jakbyśmy mogli naprawdę ''wskoczyć w ich buty'', poczuć się w ich skórze. Dwa światy przenikają się tutaj- nasz europejski i afrykański- na poziomie emocjonalnym, mentalnym, bez wielu bohaterów i tysiąca wątków- odbiór tej powieści jest mocny, a sama fabuła intryguje. Nie mogłam się oderwać bo koniecznie chciałam wiedzieć co wydarzyło się na tej plaży. Wydarzenie, które stawia człowieka w obliczu prawdy, kiedy wychodzi człowieczeństwo lub bestia, kiedy żadna decyzja, która musi natychmiastowo być podjęta- nie jest łatwa a piekielnie trudna..
Podoba mi się sposób, w jaki jest przedstawiona notka na okładce, dość oryginalnie, tajemniczo, właściwie nie ma żadnych informacji tylko prośba, by innym też nie mówić o czym jest ta powieść. Fajny sposób i trafny, nie cierpię powiem szczerze, kiedy na tyle książki jest opowiedziana połowa historii, a tak też bywało.

''Między nami'' to piękna historia o dwóch kobietach z dwóch różnych światów. Co jeszcze piękniejsze- książka wzbudza duże emocje a przede wszystkim daje do myślenia..
Gorąco polecam.

10 komentarzy:

  1. Kiedyś już prawie kupiłam tę książkę, ale jakoś się rozmysliłam w ostatniej chwili i teraz strasznie żałuję!! Muszę koniecznie zdobyć i przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poznaję tę okładkę:) Była w spienionej walizce, prawda?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihihi tak, co za oko! tak, książka wiele widziała, wiele przeszła, została uratowana i ma się ok.:D

      Usuń
  3. JAk ja się ciesze ,że w końcu zaczeła Pani znowu pisać . Jestem zauroczony tym blogiem i mam nadzieje ,że szybko go pani sie skończy prowadzić bo ja się z pania roztawac nie chce ;(
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Prawda! Pochłania się ją z wypiekami na twarzy - powinnam podziękować za pożyczenie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a my kiedy na kawkę czy na spacer idziemy? masz ochotę ?

      Usuń
  5. Brzmi bardzo intrygująco. I ma piękną okładkę

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem zainteresowana tą historią:)

    OdpowiedzUsuń