czwartek, 23 maja 2013

''Opowieść niewiernej'' Magdalena Witkiewicz

Miałam nieodparte wrażenie, że ktoś zwyczajnie usiadł koło mnie i z serca, przejmująco opowiada mi swoja historię, a ja znikam w tej opowieści tak, że rzeczywistość obok mnie odpływa. Tak napisana jest ta książka. Prosto ale z serca. Niby temat banalny - upadek małżeństwa, tylko że nie można się oderwać bo jest ciekawie, szczerze i to, co zawsze porwie czytelnika bez reszty i sprawi, że ktołują się emocje - jest wiarygodnie.
Ona i On. Zakochali się w sobie, potem ślub, wspólne życie. Ewa opowiada od początku, krok po kroku ich znajomość i wspólne życie, analizując malutkie znaki, alarmujące małe czerwone światełko, które skutecznie ignorowała. On praktyczny, zachowawczy, kariera, pieniądze, nie wykazywanie chęci posiadania dziecka. Może potem, najpierw to i tamto. A ona oczywiście znajdywała sobie tysiąc wytłumaczeń, rozumiała, akceptowała nawet ślub był taki jaki on chciał.
To nie jest powieść o potworze i biednej kobiecie. To książka o dwóch młodych ludziach, którzy rozminęli się z oczekiwaniami i pragnieniami. Kochać to za mało. Dostrajanie się do drugiej osoby również miewa różne skutki. No i trach, staje się. Ewa zdradza swojego męża..Podoba mi się jak zbudowana jestes postać Ewy, nie odebrałam jej ani jako naiwniaczkę, ani jako zołzę. Zwyczajnie nieszczęśliwa kobieta, która najpierw wszystko akceptowała w imię miłości, cierpliwie czekała, próbowała no bo przecież są fajne momenty, nie zawsze jest zle, tylko że nagle uswiadomiła sobie, że żyje w fikcji....i rozczarowanie co narastało z każdym miesiącem.. zwyczajnie pękło na tysiąc różnych szczątków emocji i pchnęło ją w kierunku zdrady..
To powieść  o odwadze dawania sobie prawa do szczęścia. Układania życia na nowo. O tym, że czasem negatywne zdarzenie, może okazać się kluczem do nowego życia. Do odnalezienia siebie i dobrej drogi.
Wszystko mi się w tej powieści podobało. Świetna książka!!

7 komentarzy:

  1. Zgadzam się! Książka zaprzecza twierdzeniu, że mężczyźni/kobiety zdradzają tylko i wyłącznie z wyrachowania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałem niczego Magdy Witkiewicz, ale widzę że czas to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam bardzo podobne wrażenia :) Świetna książka - autentyczna, prosta i bardzo życiowa :)Mam w planach kolejne powieści tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Już wypatrzyłam książkę w empik... tylko 20 zł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakiś czas temu zwróciłam uwagę na tę książkę, ale teraz widzę, że muszę ją przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń