piątek, 8 lutego 2013

''Zabawa w miłość'' Margaux Fragoso

Opowieść wstrząsająca ale jednocześnie dobrze napisana. Co się dzieje, gdy masz sześć lat, ojca, który wpada bez powodu w furię, pielęgnuje terror rodzinny nie szanując na oczach dziecka chorą psychicznie żonę? Mocno dysfunkcyjna rodzina- to nalepsza i najłatwiejsza pożywka dla pedofila. Niczym żmija, zbliżaja się do owej rodziny, manipuluje, knuje i dokonuje rzeczy strasznych. W przypadku w tej opowieści-  jest to sąsiad. U niego bawi się mała Margaux wraz z jego synami. Jest jej matka też zawsze na spotkaniach ale z racji choroby nie potrafi zauważyć niebezpieczeństwa, świat widzi przez pryzmat tabletek, które bierze.
Okropnie smutna ta historia i szokująca, bo autorka jednocześnie z kata robi też człowieka, tłumaczy go, kocha. Między dziewczynką a starym piernikiem nawiązuje się więz, która będzie trwała przez wiele lat.
Ciarki mnie przechodziły czytając tę powieść-biografię. Każdy tutaj jest ofiarą i żyje w gąszczu patologii. Przebrnęłam, bo moim zdaniem jest naprawdę ciekawie napisana, dobrze poprostu.Nie jest to sprawozdanie albo spowiedz. Autorce udało się napisać powieść z wyrazistymi bohaterami i tłem w poastaci lat dziewięćdziesiątych. I chyba właśnie to pozwala na toby być w stanie czytać o tak potwornej zbrodni jaką jest wykorzystywanie nieletnich, granie na ich emocjach, bezczeszczenie ich duszy i spaczenie psychiki. Zadko czytam takie powieści, ale biorę się poraz kolejny za książki, które wyleżały się na półkach nietknięte od lat.

4 komentarze:

  1. Pedofilia i molestowanie małoletnich to prawdopodobnie częste przestępstwa dziejące się w domach i w obrębie rodziny, znajomych.Dzieci trzeba ogromnie pilnować, niestety nie można ufać czasem najbliższej osobie a co dopiero różnej maści wujkom.)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś czytałem podobna książkę i zrobiła na mnie piorunujące wrażenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przez tytuł postanowiłam przeczytać recenzję, a chwilę później... książkę. Tematyka odpowiednia dla mnie, więc na pewno muszę ją przeczytać.
    ***
    http://zaslodkakawa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń