niedziela, 24 lutego 2013

Trylogia. Część druga: '' Przerwa na życie'' Stanisława Fleszarowa-Muskat

Powojenna Polska. I dalsze losy Magdy, która wraca do domu. Rodzina naszej bohaterki miała dużo szczęścia, ale koniec wojny nie oznacza dylematów i problemów. Chmura nowego systemu zakrywa Polskę. Odbudowa kraju, powrót do codzienności jest pełne dylematów. Magda stawia wszystko na jedną kartę i układa sobie życie z Piotrem. Bardzo szybko okazuje się to trudniejsze, niż obydwoje przypuszczali. Rodzice też nie są zadowoleni, ani ojciec lekarz ani jej matka i babcia. W tej części poznajemy bardziej jej rodzinę.
 Piotr denerwował mnie jeszcze bardziej w drugiej części. Ta postać to symbol czasów, ogłupienie systemu, ideały równości socjalistycznej. Nie pozwalał Magdzie sprzedać pierścionka babci, bo miała w jego miemaniu ubierać się skromnie, tak jak reszta ludu. I tego typu ''kwiatki''. Przykre, jak ludziom prali mózgi i jak niektóre jednostki wczuwały się w ''powołanie''. Jego miłość do kobiety była okazywana bardzo dziwnie w moim miemaniu. Magda jest chyba jeszcze bardziej rozdarta wewnętrznie, widać to na każdym kroku, w każdej scenie.
Powracają też inni bohaterowie z pierwszej części, dużo się dzieje, nie zdradzę oczywiście. Pisarka ma niesamowita umiejętność przykuwania uwagi i porywania czytelnika w swój swiat.
 I co, w Polsce nie miałam trzeciej części ze sobą, więc musiałam uzbroić się w cierpliwość i zacząć czytać coś innego.

3 komentarze:

  1. Pierwszej czesci nie czytalam, ale druga tak i pamietam, ze swietnie mi sie czytalo. Troche traci myszka, a rownoczesnie ciagle aktualne.
    Obecnie chyba nikt nie zna tej autorki.
    Ja ja bardzo lubilam, szczegolnie za trylogie o Gdyni
    Pozdrawiam dzis akurat parysko:)
    Nika

    OdpowiedzUsuń
  2. Zainteresowałaś mnie tą trylogią! Chyba się za nią rozejrzę. ;)

    OdpowiedzUsuń