wtorek, 12 lutego 2013

''Ostatni Harem'' Peter Prange

Lubię książki o tematyce orientalnej ale zdecydowanie w stylu ''Chłopiec z latawcem'' czy ''Tysiąc wspaniałych słońc'', gdzie mamy wszystko - ciekawe losy bohaterów, przyjazń, miłości, trudne wybory a w tle świat arabski. Niezbyt przepadam natomiast za powieściami, gdzie zawsze na okładce obowiązkowo kobieta z zakryta twarzą a powieść w stylu ''opowiem wam co przeszłam'', czyli ekstremalna strona traktowania kobiet i świata wschodu, takich książek ukazało się juz mnóstwo, nie mówie, że są niepotrzebne, ale ja wolę powieść z wszystkimi smaczkami w jednym.
Po przeczytaniu ''Złodzieje nieba'' to moje drugie spotkanie z pisarzemi- mój zachwyt jest jeszcze większy. Wspaniała powieść. Świetnie się czyta a poza tym pisarz wykazuje się tutaj wielkim znawstwem epoki. Wsiąkłam od pierwszej strony. W sekunde przeniosłam się w inny świat..
 Fatima i Elisa to przyjaciółki, małe dziewczynki, jedna chrześcijanka, druga muzułmanka. Historia zaczyna się, gdy przypadkowo udają się wieczorem na spotkanie ze soba po kryjomu..i tak zostają porwane i trafiają do sułtańskiego haremu- wielki, bogaty opis życia w sztucznym świcie- strasznie ciekawe było wniknać w ten system gdzie sułtan był Bogiem. Tym samym poznajemy jak dorastają, jakie mają marzenia..ale w Turcji nie dzieje się z czasem dobrze..nadchodzi wojna a przyjaciółki będą postawione przed wieloma trudnymi zakrętami losu..powieść jak baśń a jednocześnie historyczne, bogate tło i piękna opowieść..

Uwielbiam, kiedy biorę książkę do ręki i nagle czuję się jakbym ogladała dobry film, płynę wraz z akcją, kalejdoskopem obrazów, ludzkich uczuć..tak było tym razem. Swietna powieść! Nie ma ani jednej nudnej strony!

9 komentarzy:

  1. Zauwazyem, że staję się wybredny przy wyborze ksiązek. Ale Ty mnie przekonałaś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawe czy by się ci spodobała, stawiam, że tak;)

      Usuń
  2. No to nie zwlekam i sięgam po nią na półkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. No to przepadłam, książka już jest na mojej liście "do kupienia"!!! Khaled Hosseini dla mnie jest genialny a jego 2 książki w mojej biblioteczce to pozycje MUST HAVE!!! więc jeśli ta choć w połowie oddaje ten klimat i emocje to bez zastanowienia kupuję! dzięki, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno choć w połowie;) mama nadzieje,że się nie zawiedziesz, czyta sie bardzo dobrze..reszta kwestia gustu..

      Usuń
  4. Bardzo zainteresowałaś mnie tą książką. Z pewnością, kiedy tylko nadarzy się ku temu okazja, sięgnę po tą pozycję :)
    Gratuluję bloga - jest bardzo ciekawy i na pewno będę tu zaglądała częściej.
    Pozdrawiam! I zapraszam do mnie, jeśli znajdziesz czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję. Zajrze do ciebie na pewno. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń