piątek, 18 stycznia 2013

''Uwielbiam to ciało'' Tessa McWatt

Za każdym razem, kiedy sięgam po książki z serii galeria, mam taką samą pierwszą myśl- kto wybiera okladki i dlaczego zawsze sa takie nieciekawe, ponure i nudne. Powieści wielokrotnie bardzo mi się podobały ale i bywały średnie.
''Uwielbiam to ciało'' dorwałam będąc niedawno w Polsce, rozczytałam się podczas kilkudniowego pobytu na południu Włoch a skończyłam w domu, w Irlandii.
Powieść o samotności i miłości. Główna bohaterka to w średnim wieku kobieta zagubiona w swoich tęsknotach. Północny Londyn, samotności emigrantki z Gujany ale i samotność w macierzyństwie. Victoria po smierci siostry zajmuje się siedmioletnim siostrzeńcem. Wszystko jest dla niej nowe i potrzeba czasu by odnalazła się w nowej sytuacji. Tęskni za ojczyzną, za miłością swojego życia, szuka sensu w pracy i to właśnie gotowanie daje jej wiele satysfakcji. Zapachy i dania są swojego rodzaju ostoją i bezpieczną przestrzenią..
Wracające wspomnienia mieszają się z szarą rzeczywistością i problemami wychowawczymi. Pojawienie się dziecka w życiu kobiety rodzi wiele pytań o jej własne życie prywatne. Bohaterzy wydają mi się prawdziwi, nic nie jest tutaj przerysowane.

 Powieśc ciepła, spokojna, nie przebojowa ale tym samym ciekawa. Troszkę ciągnie się pod koniec, ale podobała mi się. Lubię czasem takie zwyczajne powieści, które są na swój sposób przejmujące.
Nie rozumiem tylko sensu tytułu w polskim przekładzie jak i w oryginale, jakos kompletnie mi nie pasuje do tej powieści.

5 komentarzy:

  1. Niektóre książki z owej serii rzeczywiście są bardzo interesujące :)

    ps. bardzo prosiłbym o kontakt autorkę bloga, mam niecierpiące zwłoki (dla mnie) książkowe pytanie!
    dawid.cierocki@gmail.com

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ja lubię do Ciebie zaglądać :)
    Zawsze prezentujesz coś nowego, o czym wcześniej nie słyszałam i czego pewnie sama bym nie znalazła.
    Ta książka kolejną ciekawą pozycją.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciekawe czy przypadnie do gustu;) pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  3. Nie słyszałam o tej książce, ale mnie zachęciłaś :)
    Obserwuję, zapraszam do siebie !
    http://recenzjex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń