wtorek, 27 listopada 2012

''Stanisława Celińska. Niejedno przeszłam.'' Karolina Prewecka

Zwykła i niezwykła. Pospolita i barwna. Niesłychanie silna kobieta. Wulkan energii i trochę wycofana osoba.To pierwsza refleksja po lekturze.
 ''Ona zawsze wie, co chce powiedzieć poprzez swoja rolę. Wchodzi w nią dogłębnie, a siebie zostawia na zewnątrz. To jest cecha prawdziwych, wspaniałych aktorek, których jest bardzo niewiele.''
Posiada wiele wspaniałych kreacji aktorskich na swoim koncie, nadal gra, rozwija się. Zainspirowała i pomogła wielu ludziom ale dyskretnie i nie na forum publicznym. Jak sama mówi, jest świat lub butelka. Dwadzieścia lat temu pokonała swojego największego demona- alkohol, który spustoszył jej życie. Podoba mi się strasznie, że ta książka- wywiad, nie jest wyznaniem alkoholiczki, ale wszystkie jej traumy, dramaty umiejętnie wplatają się poprzez jej droge zawodową- bardzo zreszta obfitą i tak jest do tej pory- gra, rozwija się w teatrze.Więc jeśli coś mnie trochę uwiera, to tytuł. Nijak mi nie pasuje.
 Celińska kocha przyrodę, swojego psa i oczywiście dorosłe dzieci, z którymi ma niesamowity kontakt, choć nie zawsze było różowo. Silna, stanowcza, zdecydowana a jednocześnie bardzo wrażliwa. Pięknie śpiewa. O współczesnych aktorach nie mówi prawie wcale, gdzieś taktownie tylko dodaje, że dziś aktor idzie do serialu i jest od razu gwiazdą. Ma status. I tak trudno od młodych wymagać w teatrze z tego względu. A według niej aktorstwo wymaga ogromnej pokory.
Wywiad rzetelny, taktowny. Niesłychanie naturalny. Czas spędzony z tą lekturą okazał się bardzo miły i ciekawy.

7 komentarzy:

  1. uwielbiam ją, ale paradoksalnie pokochałam już jako aktorkę starszą, poturbowaną jak się okazało, dojrzałą, już nie tak piękną, jak w Nocach i dniach. Ale może przez to właśnie kochańszą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo prawdziwa i to co cieszy, wielu młodych też ją zna, bo gra w Teatrze a sztuki z jej udziałem są ponoć bardzo popularne.

      Usuń
  2. Jestem oczarowana Nią od dawien dawna. Podziwiam Jej siłę w głosie, w aktorstwie, w życiu. Książki jeszcze nie czytałam, bo boję się, że ten stworzony przeze mnie czar mógłby prysnąć, choć kiedyś pewnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała aktorka, na pewno może być wzorem dla wielu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kobieta prawdziwa z krwi i kości, a nie nadmuchana lala i sztuczna gwiazdeczka. Gdzieś kiedyś przeczytałam, że jest to talent porównywalny z geniuszem aktorskim Meryl Streep i absolutnie się z tym zgadzam. Uwielbiam je obie i jako aktorki i jako kobiety. Wybitna! A książkę kupię sobie pod choinkę:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, nie wiedziałam o tej pozycji. I na pewno dodam do "chcę mieć". ;)

    OdpowiedzUsuń