wtorek, 10 lipca 2012

'' Turnus '' Tomasz Łubieński

Kreta oczarowała wielu ludzi, w tym mnie choć nie potrafię określić dlaczego. Ludzie ciągle tam wracają. Sama kiedyś to zrobię.
Książka przenosi nas na wyspę dzięki narratorce- Persi- młoda rezydentka i przewodniczka pracująca dla pewnego biura podróży. Dzięki niej poznajemy polskich turystów, życie na Krecie, pracę w branży turystycznej. Persi ma doświadczenie w tej materii, zna się na ludziach.

Jest momentami bardzo ciekawie i malowniczo. Ale nie jest to powieść w typie ''zwierzenia kasjerki''. Dużo tutaj filozoficznych myśli, reflekcji wręcz poetyckich. Chwilami troszkę takie przeciąganie słów, bawienie się nimi, więć nie można oczekiwać błyskawicznej akcji pełnej jakiś tam wydarzeń. Persi opowiada też o sobie, wraca do przeszłości - mieszkania w kilku krajach, cieżkich początkach dziewczyny z Białej Podlaskiej w ''wielkim świecie''. Na kolejnym turnusie pojawia się pewien Profesor. Obydwoje odbędą podróż na szczyt Psiloritis. Spotkanie młodości ze starością, przeplatanie się historii Krety z przeszłością naszej bohaterki. Książka ma w sobie jakąś trudno dla mnie do określenia głębię. Ciekawie napisana powieść o wędrówkach życiowych i tych wewnętrznych, w nas samych.

A to moja Kreta z ubiegłego roku..tęsknię..

4 komentarze:

  1. Uwielbiam Kretę, w ogóle Grecję. Turnus czeka u mnie jako drugi w kolejce do czytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też kocham Kretę i nie umiem tego uzasadnic

      Usuń
  2. Oł noł, kupiłaś!!! Ledwo ją znalazłam, Ty już masz. Zazdraszczam :-)
    Nigdy nie byłam w Grecji, a bardzo chcę. Must read

    OdpowiedzUsuń
  3. No o niej pisałaś na facebooku i od razu do mnie przemówiła.

    OdpowiedzUsuń