czwartek, 28 czerwca 2012

''Sekrety Edenu'' Chris Bohjalian

Kawa z rana, za oknem szare niebo, mgła wisi nad górami i deszcz w cztery strony. Wiatr targa moje palemki przed domem, mam nadzieje, że dadzą radę to przejść bez szwanku, a na skałkach za domem bażanty sąsiada- że im się chce w taka pogodę.

 Postanowiłam zamieścić kolejny wpis z zaległą notką. Gdzieś z tyłu głowy tęsknię za swoim bloczkiem, ale pisanie częściej przyjdzie samo. Nic na siłę. To miejsce zrodziło się z czystej fascynacji literaturą. Mam już nawet kilka pomysłów na konkursy, ale wszystko w swoim czasie.

Chris Bohjalian umiejętnie zagrał na moich emocjach. Nie znałam tego pisarza. Jego powieść ''Sekrety Edenu'' bardzo mi się podobała- intrygująca, wciągająca i zagadkowa książka.
 Przeniosłam sie do malutkiej miejscowości, gdzie ludzie znają swoje sekrety przeszłości. Alice postanawia stać się członkiem Kościoła, odbywa się jej chrzest. Niestety, to co miało stać się początkiem nowego życia- staje się jego końcem. Zostaje brutalnie zamordowana przez swojego męża, który następnie popełnia samobójstwo. Całą opowieść poznajemy z punktu widzenia czterech osób- lokalnego pastora, słynnej pisarki, prokuratora, oraz córki zmarłej. To zdecydowanie plus tej powieści- nie można sie oderwać. Kto zamordował Alice i dlaczego? Ta sprawa spędzi sen z powiek wielu mieszkańcom małej miejscowości..

 Jestem zaskoczona ta powieścią- jest dobra i wciągająca. Wątki psychologiczne, kryminalne i obyczajówka. Dobra pozycja dostarczająca wielu emocji.

5 komentarzy:

  1. Hmmm zaintrygowałaś mnie, myślę, że i mnie ta książka może się spodobać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Połączenie powieści psychologicznej, obyczajowej i kryminalnej w jednym to moje ulubione zestawienie. :) Biorę na ślepo. Do tego wprost oczarowała mnie ta okładka...

    OdpowiedzUsuń
  3. "Kto zamordował Alice i dlaczego?"
    Ale napisałaś, że mąż ją zabił... Czyżbyś perfidnie zdradziła zakończenie? :P
    Książka wydaje się ciekawa, o ile nie zaspoilerowałaś :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zdradziłam zakończenia. I nigdy nie streszczam treści:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poczułam się zaintrygowana i zaraz zamawiam w Merlinie.
    A że od jutra już właściwie wakacje, to hulaj dusza, aby tylko oczy pozwoliły.

    OdpowiedzUsuń