czwartek, 12 kwietnia 2012

''Drogi Gabrielu'' Halfdan W.Freihow

Opowieść o miłości- relacji ojca i syna. Wszystko to co najważniejsze a ukazujące się w drobinkach, małych sytuacjach, chwilach, przebłyskach. Intymne listy ojca do syna, który cierpi na autyzm. Na podstawie wielu osobistych refleksji, możemy poznać bliżej tę chorobę. Walkę dorosłych, zwątpienia, radości większe i miejsze. Gabriel to mądry i bystry chłopiec. Ale wymagajacy poświęcenia.
 Książka moze wzruszyć, zadumać, zmusić do przemyśleń. Myślę, że takie powieści są bardzo potrzebne. Moga spełniać rolę edukacyjną, zwiększać naszą świadomości. Przeczytałam już jakiś czas temu, z uwagą. Nie są to może moje ulubione typy lektur, ale książka podobała mi się. Chyba najbardziej wzruszające są te momenty, kiedy rodzić zamartwia się kto ochroni i zajmie się jego dzieckiem po jego śmierci. W każdym razie książka dobra. Nie wiem czy jest sens się rozpisywać, chyba takie pozycje zwyczajnie trzeba czytać...

6 komentarzy:

  1. Przeczytałam ją. Miałam wielkie oczekiwania i bardzo się zawiodłam. Po prostu mi się nie podobała, bo wydawała mi się nudna. Temat jak najbardziej wart poruszenia, ale nie w takiej formie. Ja jestem na NIE :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się okładka i fabuła powieści. Jestem ciekawa czy przypadłaby mi do gustu, bo dość często czytuję lektury o podobnej tematyce i mogłaby mnie ona czasami nie zadowolić...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kusiła mnie ta książka rok temu podczas wyprzedaży. Ostatecznie kupiła ją koleżanka, ja wybrałam inne tytuły. Od tamtej chwili obiecuję sobie, że pożyczę i przeczytam, ale jakoś ciągle brakuje czasu... Po Twoim opisie stwierdzam, że jednak pora się zmotywować i sięgnąć po książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To coś dla mnie. Relacje dziecko-ojciec bardzo mnie intrygują. Poza tym cenię sobie wysoko książki, które wzruszają i zmuszają do przemyśleń. Tak, jak powiedziałaś, oczywistym jest, że trzeba przeczytać. a pewno to uczynię. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I w niewielu słowach można zachęcić :)
    Książka do przeczytania i na pewno dłuższej refleksji.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak najbardziej jestem przekonana do tej książki. Nie jest to dziedzina, którą lubię czytać, jednak po Twojej recenzji uważam, że książka jest godna uwagi.

    OdpowiedzUsuń