poniedziałek, 5 marca 2012

Z literatury francuskiej: '' Ludzie ''

Oj jak ja lubię takie powieści. Zresztą w tej serii, którą wydaje Sonia Draga- kilka świetnych pozycji- czytałam i polecam szczególnie ''Ukryte Godziny'' oraz ''No i Ja'' Delphine de Vigan. Pomijam już fantastyczną jakość papieru i okładki.
''Ludzie'' to kolejna bardzo ciekawe i bardzo dobrze napisana lektura. Oczywiście dla tych, co lubią tematykę współczesnych, młodych ludzi- emocjonalna samotność w tłumie, dylematy jednostki, obecny świat, nasze kompleksy.A wszystko to podane wartkim, świeżym językiem, czyta się szybko, jest dosadnie ale i przejmująco. Prawdziwie. A co najważniejsze- dojrzale. A to za sprawą trójki bohaterów..

''Ludzie są kompletnie zagubieni. Zostali tak napakowani informacjami, tak są bombardowani obrazami, że zniknęły im z oczu punkty odniesienia. I kobitami, i mężczyznami rządzą odruchowe naśladowictwo i brak odwagi. Nic już nie wiedzą, bo wiedzą za dużo. Jak mają wybierać, jak podejmować decyzje? Jak urządzić dom, ogród? (..) Do każdego problemu zajdzie się coach..''

Maria, Marcus i Carolin- o nich jest ta opowieść. Ich drogi przecinają się w pewnym momencie. Śledzimy ich losy, dylematy, pewne wydarzenia, które zmieniają ich całe życie. Ciężko mi opowiedzieć a streścić nie chcę. Powieść czyta się niesamowicie szybko, jest bardzo ciekawa. Najbardziej urzekła mnie postać Marii, bo to ona jakby wywiera wpływ na dwójkę pozostałych bohaterów...Podobało mi się dosłownie wszystko w tej książce- jak zbudowani są bohaterzy i jak rozwijają się, w tle nasze realia, globalna wioska, wyścig szczurów...portrety ludzi...bo przecież ciągle ich spotykamy...a co z tego wynika? Sposób narracji- wielki plus. Naprawdę przemyślana, wartościowa opowieść...o każdym z nas:) Nadal myślę o tej książce.
Świetna.
Czemu natknęłam się tylko na jedną recenzję tej książki w necie?

6 komentarzy:

  1. Tak, Sonia Draga wydaje świetne ksiązki. Właśnie pochłonęłam świeżynkę tego wydawnictwa, "Każdego dnia, o każdej godzinie" i jak dla mnie to świetna, wzruszająca powieść :) A "Ludzi" chętnie kiedyś przeczytam. Na pewno teraz, dzieki Twojej zachęcającej recenzji, pojawi się wkrótce w internecie więcej opinii na temat tej książki. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tematyka nie do końca mnie przekonała, ale zamieszczony przez Ciebie cytat i fakt, że to literatura z mojej ukochanej Francji pewnie przyczynią się do tego, że w końcu przeczytam. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodaję na listę i szukam bez wahania;) Okładka cudna! Bardzo przyciągająca. Przeczytałam "Ukryte godziny" dzięki Tobie i byłam zachwycona! Ta książka też na pewno mnie nie zawiedzie. Cytat świetny.

    ps. nie ma Cię na blipie - why? :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię tematykę, o której mówisz, więc książkę na pewno w niedługim czasie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo spodobał mi się cytat i chciałabym przeczytać tę książkę.
    Zaraz będzie więcej recenzji ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znów bardzo chcę przeczytać tą książkę!
    Monia! Gratuluję ! :)))

    OdpowiedzUsuń