czwartek, 15 marca 2012

''Siódmy Rok'' Agata Kołakowska

Pora by sobie coś urozmaicić, więc czas na coś bardzo lekkiego, przyjemnego i z humorem. Więc tę oto książkę wyciągnęłam z mojej błękitnej biblioteczki. Czy spełniła moje lekkie jak piórko oczekiwania? W połowie tak. A tym razem zacznę od mankamentów.

Za mało poczucia humoru, aż się prosi- gdy czyta się o młodym małżeństwie, wchodzącym ''w rok kryzysu''. O ludziach trzydziestoletnich w dzisiejszych czasach, moża moim zdaniem rozpisywać się długo w komiczny sposób..;) Świat się zmienił. Na dokładkę cała akcja powieści dzieje się i przyspiesza w dialogach, reszta to '' parzyła kawę i mieszając łyżeczką rozmyślała dalej'.
Ale powiem wam, że tyle w temacie ''zgrzytów'' z mojej strony. Czyta się szybko, przyjemnie, ja osobiście lubię o parach czytać. Nie jest zle. Naprawdę.

Eliza i Adam rozwodzą się, bo ''wypalili się''. Choć dogadywać się potrafią. Czuć, że się lubią, że mają do siebie słabość, ale nuda wieje z daleka. No i rozpoczynają nowe życia, tyle, że po pijaku w pewnym barze biorą zakład by wybrać sobie nawzajem lepszego partnera na życie. W międzyczasie Eliza przeżywa ''pewną znajomość'' z doktorem. Myślę, że gdyby wątek byłego małżenstwa był bardziej rozwinięty- bo sympatycznie się lubią i czubią- było by znaczniej ciekawiej. Sam motyw jak to Adam szuka partnera Eliznie- słaby i jakoś nie rozwinięty.
Ale całość sympatyczna, na czas, gdy potrzebujesz czegoś totalnie lekkiego i przyjemnego bez oczekiwań a by zająć czymś głowę- może być.
Nie będę jednak wciskać że warto, że przesympatyczna itp. Kto chce, lubi niech czytać.

4 komentarze:

  1. Książka tematycznie sama w sobie nie wydała mi się szczególnie interesująca, a po Twojej recenzji już wiem, że dam sobie tym razem spokój. Ciekawsze pozycje czekają. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj są ciekawsze..ale no mówie czasem trza coś BARDZO lekkiiego na gardło

      Usuń
  2. Z chęcią przeczytam tą książkę, zważywszy na to, że razem z moim chłopakiem czujemy się właśnie, jak stare, młode małżeństwo z tymi wszystkimi kryzysikami i KRYZYSAMI xDD i ciekawie będzie sobie poczytać coś, co jest lekkie w tej materii. Ciekawa jestem, czy mi się spodoba :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Daj znać jak pójdzie, jestem ciekawa..:)

    OdpowiedzUsuń