piątek, 16 marca 2012

''Pływanie'' Nicola Keegan

Bardzo dobra powieść! Nie mogłam sie oderwać, losy słynnej pływaczki, która jest narratorką tej historii wydały mi się niezmiernie ciekawe. Bo to opowieść o życiu. O dzieciństwie i dorosłości, o rodzinnych dramatach, kompleksach, walce, poznawaniu samego siebie, meandrach losu. Niesłychanie podobał mi się styl tej książki- nie ma podziału teraz opowiem wam o mojej matce, a potem o koleżankach z basenu. Pięknie przeplatają się wszystkie opowiastki choć poznajemy je nie na wyrywki- ale według lat. Tyle, że o wszystkich osobach naraz, ale w bardzo ciekawy, sprawny sposób.  Świetny zabieg, bo wraz z bohaterami, o których opowiada Philomena, dorastamy i my. Histeryczna, dziwna matka, ojciec, co interesuje się nietoperzami, siostry- jedna z ciągotkami do trawki, druga do Boga i kościoła..starsza niania, przyjaciele..losy tej rodziny są opowiedziany w bardzo przejmujący sposób. Na przestrzeni lat..cudna powieść o prawdziwym życiu, dramatach, śmierci i walce. No i o sukcesie, sławie. Philomena dostaje od losu dziwny pakunek. Ilość sukcesów w sporcie wręcz jest propocjonalna do rodzinnych tragedii- depresja matki, narkomania siostry, śmierć ojca..Do kamery uśmiecha się i jest niezwykle waleczna w sporcie. Na dodatek pracowita do bólu. Ale nikt nie wie, co się dzieje, gdy wraca do rodzinnego domu..

Dopłynać do siebie...to chyba trudniejsze niż zdobycie mnóstwo medalów, w tym olimpijskich. Philomena walczy. Nie wie z kim, może sama z sobą, z tym co wydarzyło się w jej życiu na przestrzeni lat.  Świetna, intrygująca powieść z bardzo ciekawymi bohaterami.  Ponownie, seria z miotłą mnie nie zawiodła:) Kocham tę serię! Fajna, życiowa powieść. Polecam !

10 komentarzy:

  1. Też mi się bardzo podobała :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam w te wakacje i bardzo miło wspominam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Monika, ja już nie nadążam z notowaniem książek do kupienia? Obrabowałaś bank z pieniędzmi i z wolnym czasem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przyznaje, książki kupuję, nie dostaję o wydawnictw...za dużo kupuje, za często i trza się zacząć leczyć bo zle skończę:D

      Usuń
    2. najpewniej w bibliotece ;))

      Usuń
    3. najpewniej w bibliotece ;))

      Usuń
  4. Musowo przeczytam! :-) Tez kocham serie z miotla :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Seria z miotłą - wiadomo :) zawsze trzyma poziom. Ta jeszcze przede mną, ale mam ją na liści książek do zdobycia. Pozdrawiam wiosennie!

    OdpowiedzUsuń