piątek, 23 marca 2012

''Matylda Savitch'' Victor Lodato

Przejmująca i niesłychana powieść o dorastaniu. Wzruszający i ciekawy portret rodziny rozsypanej na kawałki z powodu dramatu. Siostra Matyldy ginie pod kołami pociągu. Tragedia dotyka każdego członka rodzinny inaczej. Rodzice są w letargu, nie umieją się podnieść. Oczami Matyldy śledzimy jak cierpią. Matka zagląda do kieliszka, nie wstaje z łóżka, bije Matyldę. Ojciec usprawiedliwia żonę, stara się wszystko załagodzić, ale to tylko rozpaczliwa niemoc. A Matylda? Opowiada nam jak bardzo chc być zła i robić złe rzeczy. Jak nigdy nie będzie taka, jak jej idealna siostra.  Świat dziewczyny to dorastanie w amerykańskim miasteczku, śledzimy jej zwiazek z przyjaciółmi i wszystko co tak mocno siedzi w jej głowie...pwnego dnia postanawia odkryć co  naprawdę stało sie z jej siostrą. Jest to swojego rodzaju jej sposób na pogodzenie się i strawienie potwornej tragedii. Czyta jej meile, zapiski...
Nie jest to kryminał- to zwyczajnie świetnie napisana, uderzająca w samo sedrno powieść o dorastaniu na tle dramatu.

Powieść jest moim zdaniem bardzo dobra. Aż chce się zagłębić w te rodzinę. Szybka, wartka akcja, ciekawe sceny- czas terrorystycznych zamachów w Ameryce, tyle ludzkich myśli i uczuć w tej lekturze. Symboliczne, wymowne sceny.
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Czytało się świetnie. Polecam!!

7 komentarzy:

  1. Hm, nie brzmi to zle, moze i przeczytam ;-)).

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrujnujesz mnie. Już zamówiłam.
    Skończyłam "Do ostatniej łzy", biorę się za "W stronę prawdy" i zamówiłam też "Zbudź się, szkoda dnia".
    Ja dzielę książki według bardzo prostego klucza; literatura, czytadła i nieczytelne. Książka "Do ostatniej łzy" to literatura i mam nadzieję, że dwie następne też do tej kategorii będą się zaliczały.
    Zamówiłam tak przy okazji, dwie książki nieznanej mi autorki Maureen Lee - "Wrześniowe dziewczynki" i "Wędrówka Marty". Zaintrygowały mnie najpierw tytuły, potem okładki i dopiero recenzje.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro polecasz, to z chęcią przeczytam.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, powinnam ją dostać do recenzji niebawem. Cieszę się jeszcze bardziej po lekturze Twojej recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi zachęcająco. Będę szukać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię wartka akcję i symbolikę. Lubię czytać o ludzkich dramatach, tak więc dopisuję lekturę na listę tych, które koniecznie muszę przeczytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię książki o takiej tematyce, więc na pewno będę polowała na nią! :) Dodaję bloga do obserwowanych, bo widzę, że czytasz interesujące książki. :)

    OdpowiedzUsuń