wtorek, 6 marca 2012

Hakan Nesser: ''Człowiek bez psa ''

Bardzo miłe zaskoczenie. Hakan Nesser podoba mi się jeszcze bardziej niż inni pisarze ze Skandynawii jak Asa Larsson czy Kallentoft Mons. To kryminał z tych, które mają mocno zarysowane tło społeczne, wątki psychologiczne, rozbudowane historie bohaterów. Osobiście najbardziej takie lubię. Więc przyjemność była ogromna.Choć jedną wadę ma ten kryminał..ale od początku.

''Człowiek bez psa'' to pierwsza z czterech części cyklu o inspektorze Barbarottim. Historia rodu pewnej rodziny jest przedstawiona bardzo ciekawie i dokładnie- i prosto. A wszystko to w zwiazku z wielkim familijnym spotkaniem, na które każdy członek przybywa...Podczas pobytu u rodziców- syn, który przysporzył ostatnio wiele kłopotów( wziął udział w telewizyjnym reality show, które uchwyciło go w ''niezręcznej sytuacji'' i stał się pośmiewiskiem kraju) oraz bratanek znikają.. ..Jakie tajemnice skrywają rodzice, dorośli synowie i córka? A wnuki? Kto mówi prawdę, kto kłamie? Cała historia rodziny, poznawanie ich charakterów- to była wspaniała przygoda...jednak, zabójca w moim odczuciu jest banalnie do przewidzenia i mówi to ja, która nigdy nie może zgadnąć zagadek Agathy Christie...a tu proszę- bach! Odkryłam, namierzyłam mordercę.
W każdym razie kryminał jak dla mnie ciekawy i przyjemny. Dla tych co kochają główkować i być wyprowadzonym z sukcesem na manowce- może być za mało.
Mi się podobała ta powieść i mam zamiar przeczytać całą serię czyli pozostałe trzy części.

5 komentarzy:

  1. Czytałam kolejną część o komisarzu Barbarottim i też podobała mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię dobrze odmalowane realia społeczne i obecność wątków psychologicznych. Po kryminały sięgam nieczęsto, ale jestem wobec nich bardzo wymagająca. Zobaczę, czy dam szansę tej pozycji. Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No, moze sprobuje... czytalam trzy inne ksiazki Nessera i oceny rozkladaly sie tak: 3,4,4.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie bym przeczytała, ale nie wiem, czy to zrobię. Zniechęca mnie ta przewidywalność.

    OdpowiedzUsuń