piątek, 6 stycznia 2012

''Prześlę Panu list i klucz'' Maria Pruszkowska

Obowiązkowa pozycja dla wszystkich fanatyków literatury, dla tych co wąchają, głaszczą książki, mówią do nich i dostają wypieków na twarzy jak otwierają kolejną paczuszkę zamówioną z księgarni..tak, mam na myśli nas wszystkich :D
Jest oto rodzinka. Zakręcony tatuś, który na prozaiczne pytania odpowiada cytatami z książek, dwie córki, które czytają namiętnie, romntyczki nieposkromnione, oraz mama, która pod tym względem jest osamotniona- nie czyta tylko wzdycha ale jakoś z rodzinką sobie musi radzić. Piękna opowieść o zwyczajnym życiu ale ujęte to wszystko w oryginalny sposób- motywem miłości do książek. Tak z innego kąta. Obyczajowa powieść ale z pomysłem. Peryptie rodzinki, pierwsze miłości córek- ujęte za pomocą książkowych motywów i w przewrotny sposób.

Coś cudownego. Książka mni zachwyciła, bicie się o nią na allegro było tego warte:)
Mam drugą część, już zacieram rączki...

19 komentarzy:

  1. W takim razie popełnię grzech śmiertelny, jeśli jej nie przeczytam... :) Zapowiada się całkiem sympatycznie. A swoją drogą gdzieś już ten tytuł słyszałam, ale nie wiem gdzie... Hm... Chyba kiedyś chciałam ją przeczytać, ale w końcu zapomniałam. :) Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo zachęcająco brzmi opinia,piękny pokoik i wspaniały blog :). Pozdrawiam i wszystkiego dobrego w 2012 :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Po takiej recenzji na pewno przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna zachęta do przeczytania tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, muszę się jednak wybrac do tej biblioteki, ale chyba dopiero za kilka miesięcy ;ll

    OdpowiedzUsuń
  6. O! myślę że i mnie by ta książka zachwyciła:) już znalazłam ją też na allegro. Zamawiam bez obaw. Ufam Twojemu gustowi książkowemu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. O, nie wiedziałam, ze jest i druga część:D Jaki nosi tytuł?

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla moli książkowych lektura obowiązkowa. Obie części już za mną, podobno jest też trzecia, ale jakoś potwornie niedostępna.

    OdpowiedzUsuń
  9. Agnes: TRZECIA??? CO???? ŻARTUJESZ.!! cholera musze ją mieć..

    OdpowiedzUsuń
  10. Scathach: ''Życie nie jest romansem,ale..''

    OdpowiedzUsuń
  11. AgnieszkaWawka: miło mi, dziekuję:)

    OdpowiedzUsuń
  12. http://www.biblionetka.pl/book.aspx?id=56762
    "Piękne dni Aranjuezu". Nie czytałam jeszcze, właśnie bo trudno dostępne.

    OdpowiedzUsuń
  13. Twój opis skojarzył mi się od razu z Jeżycjadą Murierowicz. Czy to te klimaty?

    OdpowiedzUsuń
  14. nie słyszałam o tej książce, ale recenzja mnie bardzo zachęca :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Droga Pani Moniko, czytam od pewnego czasu Pani blog i bardzo się cieszę, gdy mogę cichutko wejść do Pani Błękitnej Biblioteczki, by w tym uroczym, ciepłym i serdecznym zakątku, otworzyć kolejną książkę, wyciągniętą z uginających się półek i zagłębić w lekturze.
    Dziś właśnie przypomniała mi Pani o książce Marii Pruszkowskiej "Przyślę Panu list i klucz". Miałam ją na liście książek "Kupić koniecznie". Miałam, bo właśnie dziś kupiłam obie części na Allegro i nie mogę się już doczekać, gdy trafią do mojej biblioteczki.
    Bardzo Pani dziękuję za duchową ucztę, którą serwuje Pani na tym blogu i przy okazji życzę dużo zdrowia (zerkam także na drugi z blogów) i pogody ducha.
    Pozdrawiam serdecznie - Kasia

    OdpowiedzUsuń
  16. Drogie Dziewczyny, trzecia część pt. "Piękne dni Aranjuezu" dostępna jest właśnie na Allegro!!!
    Na dwóch aukcjach:

    http://allegro.pl/maria-pruszkowska-piekne-dni-aranjuezu-autograf-i2042076573.html

    http://allegro.pl/piekne-dni-aranjuezu-pruszkowska-maria-i2035702055.html

    Pozdrawiam!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. "Piękne dni Aranjuezu" to nie jest trzecia część, tylko osobna książka... Czytałam i polecam wszystkie książki Pruszkowskiej. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dabarai, nie znam twórczości Marii Pruszkowskiej. Tę informację podaję za Wikipedią - patrz: TWÓRCZOŚĆ - CYKL "PRZEŚLĘ PANU LIST I KLUCZ". Zwróciłam uwagę na lata wydania - "Piękne dni Aranjuezu" wydano w 1962 r., a "Życie nie jest romansem, ale..." - w 1964 r.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń