środa, 5 października 2011

Z literatury francuskiej: ''Papierowa dziewczyna'' Guillaume Musso

Siódma książka tego pisarza wydana w Polsce. No i moja siódma przeczytana. Oczekiwałam jej z małym niepokojem, gdyż szósta:''Kim byłbym bez Ciebie'' troszeczkę mnie zawiodła bo miałam wrażenie, że ten przystojny do bólu pisarz zaczyna jeść swój ogon pisarski.
''Papierowa dziewczyna'' to moim zdaniem powrót pisarza w lepszej formie:) Fajny pomysł na wątki a już zakończenie- wow zaskoczona byłam totalnie i to właśnie uwielbiam.
A więc tym razem poznajemy Tom'a Boyd- pisarza, który zdobył niesamowity rozgłos i popularność swoją powieścią: ''Towarzysto Aniołów''. Jest szał. Ludzie domagają się kolejnej części a pisarz spełnia tę prośbę. Zdobywa uznanie, pieniądze no i świetny kontrakt. Tylko że trzecia część trylogii...niestety mu nie wychodzi, doświadcza niemocy twórczej. Na dodatek jego ukochana pianistka zrywa z nim. Tom pogrąża się w alkoholu, zaniedbuje całe swoje życie i przyjaciół. Pewnego dnia pojawia się w jego domu naga dziewczyna, która oświadcza, iż jest bohaterką jego najnowszej niedokończonej powieści...i spadła z kartki....

Powieść znakomita na jesienne wieczory, błyskawiczna akcja- jak zawsze u pisarza, jego utarty styl, powiedzenia sławnych ludzi pod tytułem, i bardzo romantycznie. Jeśli już miałabym się do czegoś przyczepić, to mam wrażenie, że pisarz uwielbia albo uśpić bohaterkę, albo serce jej przestaje bić, zawsze w stanie krytycznym jest bohaterka- nie wiem czemu, ale to już któraś z rzędu powieść i ten watek pojawia się w którymś tam momencie. Natomiast reszta- jak najbardziej na plus.

Musso uwielbiam, czuję się jakbym oglądała film romantyczny z domieszką magii i intrygujących wydarzeń. Książka dorównuje moim zdaniem takim jego powieściom jak ''Uratuj mnie", ''Będziesz tam'' i ''Potem''
Świetna, lekka rozrywka.

9 komentarzy:

  1. Oj taka lektura by mi się teraz przydała. Muszę przeczytać, muszę:)).

    OdpowiedzUsuń
  2. Musso mnie odrzucił, ale kto wie, może dałabym mu drugą szansę...

    OdpowiedzUsuń
  3. O, zachęcasz mnie do tego pisarza okropnie! :D A jak na mieście widzę plakat "Papierowej dziewczyny" to zawsze przypominasz mi się Ty i Twoje uwielbienie tego pisarza :D. Jakąś mam ochotę zacząć od tej książki więc złapię ją jak pojawi się w nowościach w bibliotece :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Musso i zawsze z niecierpliwością czekam na jego kolejną książkę. Moja ulubiona to " Bedziesz tam?". Po "Papierową dziewczynę" na pewno wkrotce sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze nic tego autora, w najbliższym czasie mam nadzieję to zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też bardzo lubię Musso, tą mam już na liście do przeczytania :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Była to moja pierwsza książka którą przeczytałam tego autora , jednak zaskoczyła mnie bardzo bardzo pozytywnie i sięgnęłam po następną czyli "Wrócę po ciebie" , mam do przeczytania jeszcze "Telefon do Anioła" książki są świetne i zaskakujące .

    OdpowiedzUsuń