wtorek, 4 października 2011

''Barbara Brylska w najtrudniejszej roli'' Barbara Rybałtowska

Niesamowitcie przejmująca książka o świetnej polskiej aktorce, a zarazem o kobiecie, którą los dotknął potworną tragedią...
Barbara Brylska dostała od Boga nieziemską urodę i szczęście w pracy. Zagrala mnóstwo ról, poprzez lata, grała w wielu krajach europejskich, w Gruzji, Egipcie, była wielbiona w Rosji. Choć z własnym mężem przeszła gehennę, wiele dekad spędzili razem przechodząc najtrudniejsze kryzysy, największym jej słońcem i sensem życia była córka Basia- wyczekiwana długo. Ale to nic..prawdziwym dramatem był ten nieszczęsny wypadek. Bo losy rodziny Barbary Brylskiej i sławnego reżysera Andrzeja Żuławskiego- przecieły się tragedią. Córka Basia, dwudziestoletnia chodząca piękność z widokami na wielką karierę za granicą, początkująca aktorka przyjazniła się z synem Żuławskiego- Xawerym. Razem jechali samochodem..Xawery przeżył, Basie zmarła na miejscu...
Biografia Barbary Brylskiej jest jak intymna opowieść o życiu pełnym piękna i bólu. Lubię biografię, ludzkie historie. Książka spełniła moje oczekiwania.

Warto zwrócić uwagę kto napiał tę książkę- Barbara Rybałtowska- pisarka, autorka świetnej sagi, którą pochłonęłam w mig w ubiegłym roku-''Bez pożegnania", ''Szkoła pod Baobabem'',''Kółko Graniaste'', ''Mea Culpa" - świetna saga!!

8 komentarzy:

  1. ja też lubię dobrze napisane biografie

    OdpowiedzUsuń
  2. Dawno temu czytałam wywiad z Barbarą Brylską właśnie na temat tej tragedii, więc nie śmiem wątpić w to, że ta biografia to wzruszająca książka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tylko małą uwagę o Sadze Rybałtowskiej chciałam umieścić. To w tej chwili nie 3 ale 4 dostępne książki . Pominęłaś część 2- "Szkoła pod baobabem". Czytałm też,że ukazała się 5 część.

    OdpowiedzUsuń
  4. Koniecznie muszę kupić. Piękna kobieta, uwielbiam Jej role.
    Może kupię na imieniny Mamie - Jej imienniczce - jak wytrzymam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szamanka30: dzięki za zwrócenie mi uwagi, zaraz poprawię w poście, no tak! Szkoła pod Baobabem! ale że piąta część się ukazała?WOW zaraz sprawdzę!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja się wzbraniam przed biografiami jak przed ogniem. To źle jak sądzę, ale co zrobię...

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio czytam mało biografii, więc chętnie to zmienię:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam, świetna książka. Istotnie, w niektórych momentach wzruszenie łapało za gardło.

    OdpowiedzUsuń