wtorek, 17 maja 2011

" Grupa " Mary McCarthy

Prezent od blogowej kasi.eire okazał się niespodziewaną ucztą literacką. Starsza koleżanka zapewniała, że w swoim czasie ludzie oszaleli na punkcie tej ksiażki,że warto, że to świetna proza.. a ja wzlekałam z czytaniem, co sobie oczywiście w tej chwili wypominam.
Dla wszystkich, którzy kochają czytać o Ameryce z czasów jej niewinności, kryzysu gospodarczego lat 30stych, dla tych, co kochają stare filmy hollywood i klimat tamtych lat - to zdecydowanie obowiązkowa lektura, która zachwyca od pierwszych stron.
Osiem młodych absolwentek elitarnego uniwersytetu, spotyka się na ślubie jednej z nich. I tak oto poznajemy dziewczyny oraz ich dalsze losy w bardzo prywatnych, wręcz intymnych odsłonach a wraz z tym mamy na dokładkę całą panoramę ówczesnej rzeczywistości. A czasy ciekawe, choć trudne..czy u progu dorosłości tamtejsze kobiety bały sie ryzykować? Jak postrzegały miłość i małżeństwo? Przestaje je interesować obawy i zakazy towarzyskie, budzi się w nich wyzwolenie i samoświadomość, która czasem ma karkołomny odzew..
Świetnie napisana powieść, w przystępnym, ciekawym tonie portretuje kobiece dylematy tamtych czasów. Gorąco polecam. Gdyby nie kasia.eire ( Notatki Coolturalne), nigdy bym nie trafiła na tę książkę Dziękuję!

Tak przy okazji, zostałam poproszona o zamieszczenie pewnej informacji- osobiście uważam ,że to sprawa interesująca i warta uwagi dla wszystkich, którzy mieszkają w Warszawie lub gdzieś w pobliżu i przeczytali chociażby ''Montedido'' świetnego pisarza jakim jest Erri de Luca:

Erri de Luca -  spotkanie z pisarzem!
Księgarnia Traffic Club, Bracka 25, Warszawa
6/6/2011 (poniedziałek), godz. 18.00
w rozmowie będzie uczestniczyć prof. Hanna Serkowska
fragmenty książek przeczyta Andrzej Mastalerz
wstęp wolny!

15 komentarzy:

  1. Lubię takie książki które nie uginają się pomimo lat i opisują ciekawe czasy, dogrzebałam się do wersji tej książki w pdf-ie, więc będę mogła ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki klimat odpowiada mi bardzo więc książka powędrowała na moją listę :)
    Zapraszam na mojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę się przyznać, że gdybym tylko miała możliwość, z miłą chęcią (po przeczytaniu takiej recenzji) po książkę bym sięgnęła ;) Ciekawe, czy jest w mojej bibliotece...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio czytałam biografie M.M i wsiąkłam w klimat dawnego Hollywood.
    Z miłą chęcią przeniosę się tam jeszcze raz:)

    OdpowiedzUsuń
  5. cieszę się, że ci się podobała. Czytałam o niej tu u Ciebie i myślę, że sobie ją powtórzę, bo czytałam w liceum. Pozdrówka

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo chętnie przeczytam :) A jeśli lubisz książki o Ameryce z przełomu XIX i XX wieku to bardzo polecam Ci "Na wschód od Edenu" Stenibecka (pewnie juz czytałaś?) :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też słyszałam dużo dobrego o tej książce i przymierzam się od jakiegoś czasu;) Ponoć to niezły materiał dla socjologów;)

    OdpowiedzUsuń
  8. sylvia: o , to fajnie że znalazłaś inną wersję, ja nie widziałam innego wydania.

    OdpowiedzUsuń
  9. czytanki.anki: tak, dużo tam psychologicznych zagadnień, ciekawie przedstawionych na tle tamtych czasów.

    OdpowiedzUsuń
  10. Annie: czytałam:) w zeszłym roku:) Fantastyczna książka, strasznie mnie porwała, pamiętam do dziś.

    OdpowiedzUsuń
  11. kasia.eire: no to rzeczywiście dawno, pewnie też troszkę inaczej ją odbierzesz teraz niż za czasów liceum

    OdpowiedzUsuń
  12. biedronka: kocham filmy z lat 50tych..literaturę też i wcześniejszą..

    OdpowiedzUsuń
  13. Domi: prawdopodobieństwo znalezienia tej ksiażki w bibliotece jest na pewno większe niż w empiku.

    OdpowiedzUsuń
  14. mary: dzięki, na epwno wpadnę niebawem:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wrzucam na listę "kiedyś przeczytać", myślę, że klimat lat trzydziestych mi się spodoba.
    No i rekomendacja Kasi też swoje robi :)

    OdpowiedzUsuń