niedziela, 3 kwietnia 2011

Wyjazd, zaległa recenzja i ksiażka w podróży.

Ta książka sprzedała się w oszałamiającym nakładzie. Cieszę się. Niesamowicie. Dla mnie to znak, że ludzie mają już przesyt plastikiem, miernością, tandetą w kolorach tęczy i powielaniem wzorców nastawionych na sprzedaż. Dowód na to, że wszyscy tęsknimy za czymś co ma jakość. Że chcemy słuchać osób, które stworzyły historię świetnego radia, które kształtowało ucho słuchacza a nie ogłupiało go dwudziestoma piosenkami granymi na okrągło. Ludzie, którzy mają coś ciekawego i kreatywnego do opowiedzenia. Czasy były szare, ale wyobrażnia ma niezmierzone pokłady- każdy sobie radził w ówczesnych ''mediach''. Kiedyś nie było środków, dziś jest ich za dużo. Wszystko toczy się o równowagę, ale jak świat nie potrafi jej zachować- jak mamy ją mieć w sobie-my- ludzie? Trudne. W każdym razie jeśli chodzi o tę książkę- jest zdecydowanie za krótka, za mało treści dla mnie, za dużo obrazków. Ale nie istotne to zupełnie. Jest niesamowita. Wystarczy.

Wylatuję dziś do ojczyzny Bjork, czyli do enigmatycznej Islandii, nie wiem, czy zdołam coś przeczytać w podróży, bo jeśli od czternastu lat marzyło się o zwiedzeniu danego kraju, to chyba skupienie na lekturze równa się zero. Ale jest przecież czas w samolocie na lini Belfast- Londyn, Londyn- Rejkiawik, więc przezornie- zabieram dwie pozycje: '' Dziewczyna w złotych majtkach'' Juan Marse, oraz niezmordowaną Agathę Christie" ''Pięć małych świnek''- następna lektura do odkrycia. Wszystkim życzę miłego tygodnia.
Do zobaczenia za tydzień.

21 komentarzy:

  1. Uwielbiam Manna i nie mogę się doczekać kiedy w końcu dostanę jego książkę w swoje ręce!
    Życzę udanej podróży :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też czułam pewien niedosyt po jej lekturze, ale z drugiej strony mam wrażenie, że ta książka jest taka jak pan Wojtek - wyważona, oszczędna w słowach, z dowcipem podawanym z "kamienną twarzą" i z bijącym ciepełkiem:)
    Śliczności:oD

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ochotę na tę książkę, choć do końca nie jestem do niej przekonana. Skoro jednak tak zachwalasz, to czemu nie:)
    Życzę udanego wyjazdu i pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Może kiedyś z ciekawości przeczytam. Jeszcze nie wiem ;)

    Miłego wyjazdu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Udanego wyjazdu!
    Zazdroszczę spełnienia marzeń, ja śnię o podróży do Irlandii, więc wypatruj mnie bacznie;PP

    Baw się dobrze!:)) Na czytanie będzie czas po powrocie;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja czekam aż tę książkę skończy czytać mój chłopak. Już nie mogę się doczekać. Mam jednak jedno ale... czy tylko mnie denerwuje ten pomarańczowy kolor napisów na akapicie. Bardzo mnie to rozpraszało gdy próbowałam przeczytać jedną ze stron.

    OdpowiedzUsuń
  7. Łał, zazdroszczę wyprawy na Islandię! :) To jedno z moich marzeń: wycieczka na Islandię. Ech. Baw się dobrze.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. szkoda, że dopiero za tydzień......miłego wyjazdu.zapraszam do mnie...także książki

    OdpowiedzUsuń
  9. Miłej podróży i wielu wrażeń przy zwiedzaniu.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. przyjemnej podróży i czekam na jakieś fotografie z ładnymi widokami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam niesamowitą ochotę na tę książkę i to od baaardzo dawna, mój apetyt narósł po wywiadzie w "Twoim stylu", jakiego udzielił Mann :)

    Życzę miłej podróży i zazdroszczę zwiedzenia ojczyzny Bjork :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mnie się tez podobał wywiad w TS, ale nie musiał mnie zachęcać, Mann to legenda i wcale się nie dziwię zainteresowaniem jego osobą

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawa jestem tej książki. Zobaczymy, może uda mi się przeczytać.
    Życzę udanego wyjazdu i wielu pięknych zdjęć i wspomnień ;*

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ Ci zazdroszczę!
    Miłego pobytu, mam nadzieję, że po powrocie uraczysz nas relacją & zdjęciami :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Również liczę na relację, Islandia to także jedno z moich podróżniczych marzeń.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Pana Wojtka uwielbiam ! Człowiek ma tak niesamowite poczucie humoru i duży dystans do siebie i świata. Niesamowity facet. Na książkę oczywiście poluje:)
    Pozdrawiam i miłego podróżowania

    OdpowiedzUsuń
  17. Wow, szczerze zazdroszczę i życzę udanego wyjazdu i mam nadzieję, że tradycyjnie będziemy mogły liczyć na fotorelację :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam spełniające się marzenia. Życzę niezapomnianych wrażeń i proszę o szczegółową fotorelację z wyprawy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ile fajnych tutaj komentarzy- thanks:D

    OdpowiedzUsuń
  20. A właśnie się zastanawiam nad tą pozycją. Wielkie dzięki za recenzję :)))
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. A jest w ogóle ktoś kto Manna nie lubi? ;) To taki fajny gość, sympatyczny, dowcipny, z dystansem do siebie, i, co najważniejsze, ma coś do powiedzenia, nieważne czy to jest akurat 'trendy'. Z chęcią przeczytam książkę!

    OdpowiedzUsuń