sobota, 30 kwietnia 2011

'' Inny Elliot '' Graham Gardner

Dość ponura i przygnębiająca to opowieść o chłopcu, który był prześladowany w szkole. Dręczony, szykanowany maszeruje codziennie na lekcje w potwornym stresie. Wielki dramat małego chłopca. Zmiana szkoły również budzi lęk, ale okazuje się, że jest to zupełnie inny zwrot wydarzeń w życiu tego nastolatka. I tutaj lektura zaczyna być ciekawa i wciąga, choć czyta się z bólem serca. Bo oto nasz Elliot chroniąc siebie przywiera maskę twardziela w nowej szkole, zyskuje szacunek i uznanie ale to nieoczekiwanie sprawia, że koledzy chcą aby wraz z nimi Elliot...dręczył inne dzieci...co się wydarzy i jak potoczą się losy Elliota?
Książka ta skłania do refleksji, troszkę mroczna, drastyczna, z pewnością przejmująca. Do tej pory nie zawiodłam się na pozycjach wydawanych w serii ''Galeria''. Może nie są to typowo przebojowe książki, ale ciekawią mnie i spełniają moje oczekiwania.

11 komentarzy:

  1. Jak widzę po recenzji, książka zalicza się do "życiowych", wartych przeczytania pozycji. Z chęcią się w nią zaopatrzę:)
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mnie zaciekawiłaś tą recenzją
    może się kiedyś skuszę...

    OdpowiedzUsuń
  3. Oglądałam film, poruszający ten problem, mianowicie ,,Naszą klasę,,.
    Czasami mniej przebojowe książki, mocniej podbijają moje serce, niż topowe pozycje:)

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm ciekawe jakiego wyboru dokona Elliot?

    OdpowiedzUsuń
  5. seria 'galeria' jest rzeczywiście godna uwagi, pomimo iż często są to trudne książki, ale bardzo wciągające.

    OdpowiedzUsuń
  6. To książka, która mimo drastyczności, powinna znaleźć się w kanonie lektur. Może co poniektórych ruszyłoby sumienie i poszli wreszcie po rozum do głowy.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasandra_85: zdecydowanie życiowa to książka:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Margo: masz racje, takie książki dzieciaki powinny czytać!

    OdpowiedzUsuń
  9. tola: tak, są to książki nieprzebojowe an pewien sposób, je trzeba smakowac na spokojnie i w ten sposób odkrywać ich piękno.

    OdpowiedzUsuń
  10. biedronka: wszystko chyba zależy od nastroju..:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Catherine: ja sie przypadkiem na nią naciełam na przecenach:)

    OdpowiedzUsuń