środa, 13 kwietnia 2011

''Dziewczyna na Times Square'' Paulina Simons

Byłam już znużona kilkoma powieściami dla kobiet z wydawnictwa '' Świat książki''- nakupowałam, bo okładki przepiekne a w rezultacie przekłady i same historie miernie przeciętne. Do tej pory perełką jest dla mnie ''Gorzka Czekolada'' Lesely Lokko- kto nie czytał- gorąco polecam-świetna kobieca powieść. Jest w niej wszystko czyli ''czytadło z jakością''. Moja przyjaciółka przejechała dwa przystanki autobusowe , tak zaczytana była. Ja sama wchłonęłam historię szybko- mądra, życiowa, świetnie napisana. Tak mało osób umieściło recenzję tej książki na blogach, czyżby przeszła bez echa? A to świetna kobieca proza..

I tak oto prezentuję wam kolejną książkę, innej autorki, ale zakwalifikowałabym ją tak samo- ''czytadło z jakością''. Na kilka wieczorów, kiedy nie macie ochoty na film, jak znalazł. Opowieść o losach dziewczyny, która wygrywa duże pieniądze na loterii. Diametralnie zmnienia się jej życie, dochodzą problemy różnego kalibru, znać o sobie dają tajemnice rodzinne. Naprawdę dobra kobieca proza, choć ''Gorzka Czekolada'' Lesley Lokko uważam za ciut lepszą.

Czytam dużo i z tego powodu przeciętne książki nie są w stanie mnie zachwycić, bo ich się już naczytałam. Trochę szkoda, bo pamiętam jak po kilku latach czytania tylko i wyłącznie po angielsku, kiedy rzuciłam się na książki przetłumaczone na język polski- każda mi się podobała, w każdej jednej potrafiłam znależć coś wyjątkowego. A teraz już nie. W każdym razie ''Dziewczyna na Time Square'' jest dla mnie tą lepszą książką dla kobiet. Ciekawie napisana, dobra na relaks, na oderwanie się. Polecam.

18 komentarzy:

  1. http://pisanyinaczej.blogspot.com

    Cieszę się że trafiłem do Ciebie po linkach. Kochasz czytać i mieszkasz w kraju który ja uwielbiam, zazdroszczę...

    OdpowiedzUsuń
  2. szkoda, że w mojej bibliotece nie ma takich nowości czytelniczych :( bu

    OdpowiedzUsuń
  3. W takim razie muszę ją przeczytać:). Poza tym interesująca okładka. Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam tej autorki Jezdzcia miedzianego, chyba zaczne od tej, jesli mi sie spodoba, pewnie i po te siegne

    OdpowiedzUsuń
  5. oo to ja zapisuję "Czekoladę" i mam nadzieję, że również przejadę swój przystanek autobusowy :)

    a Paullina Simons czeka na mnie ze swoją trylogią... więc póki co dam jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam właśnie ciekawa książek tej autorki, dzięki za opinię! Zapraszam do siebie - http://virgo1982.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. "Czekolady" nie czytałam, a z tą przeciętnością to masz rację. Jak się czyta mnóstwo książek to tak jest i samemu się staje bardziej wybrednym:0
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie zastanawiałam się czy po nią sięgnąć :)
    A "Czekolady" nie czytałam, a jeśli to "ta" czekolada, na podstawie której powstał film z Johnnym Deppem, to z chęcią i ją przeczytam :D

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O matko, ale byk! Chodzi o ''Gorzką czekoladę'' Lesley Lokko:)

    OdpowiedzUsuń
  10. witaj allan, zawitam do ciebie również:)

    OdpowiedzUsuń
  11. bluedress, to nie jest nowość, może znajdziesz.

    OdpowiedzUsuń
  12. kasia.eire: książka, któą posiadasz ponoć jest najlepsz w jej dorobku

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się z Twoją opinią, ta książka jest głównie dla kobiet, ale to coś więcej niż zwykłe czytadło. Polecam także trylogię o Tatianie i Aleksandrze, zwłaszcza dwa pierwsze tomy. Trzeci jest już bardziej naciągany i nierealistyczny, ale czyta się całkiem miło.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dosiak: Polecam '' Gorzką czekoladę'' lesley lokko- też jest z tych ''cos wiecej niż babskie czytadło:) pozdr.

    OdpowiedzUsuń
  15. To ja też zapisuję sobie "gorzką czekoladę" i "Dziewczynę .." Co prawda przejechanie przystanku tramwajowego mi nie grozi ( bo u mnie nie jeżdżą tramwaje), ale ... może zupę przypalę ? :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Gorzka czekolada mi się podobała więc Dziewczynę na .... z chęcią bym przeczytała

    OdpowiedzUsuń