poniedziałek, 10 stycznia 2011

" Dłonie " Małgorzata Warda

Moim zdaniem, to jedna z najciekawszych młodych pisarek w Polsce. Posługuje się bardzo pięknym, malowniczym słownictwem, które sprawia, że wnikam w tę przestrzeń natychmiast. Widzę, czuję, jestem w historii. Na dodatek zawsze dostaję niebanalne stworzone wątki i intrygujące bohaterki.
" Dłonie'' to debiut Małgorzaty Wardy, jedyna książka pisarki, która  jeszcze czekała na mnie by ją odkryć. Dzięki blogowej Kasi- było to możliwe. Jestem zdziwiona, gdyż gdzieś tam podświadomie nie szykowałam się na coś wyjątkowego, myślałam- to debiut, różnie to bywa..a tu proszę! Kawał dobrej prozy.

Książka otwiera nam drzwi do Akademii Sztuk Pięknych. Do świata młodych ludzi zakochanych w sztuce, w rzeżbie, wszystko co z tym związane. Pięć dziewczyn- pięć przejmujących historii, które umiejętnie i zgrabnie przeplatają się. Jakie problemy mają młodzi artyści? Z czym muszą się zmierzyć, w co bywają uwikłani? Ta opowieść to również obraz szukania swojego miejsca w życiu szczególnie w pierwszych latach dorosłości.

Ciekawi bohaterzy, wartka akcja, wielowątkowość, interesujące informacje i to co chyba jest cechą charakterystyczną pisarki- zawsze świetne zakończenie.
Warto odkryć tę książkę jak i inne pozycje tej pisarki, która nie goni za modą ani za utartymi szlakami. Jestem strasznie wybredna jeśli chodzi o polskie książki dla kobiet- ale prozę Małgorzaty Wardy gorąco polecam. Inna, trochę niepokojąca, emocjonalna i spokojna. Trudno zaszufladkować. I oby nigdy się nie dało.

33 komentarze:

  1. Lotto :) kurde, za dobre recenzje piszesz :) i kusisz mnie a obiecałam sobie, że ograniczę listę chcę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tejmnica33: Małgorzata Warda to naprawdę nietuzinkowa pisarka. Dla wszystkich, ale to jak pisze bardzo ją wyróżnia. Takie jest moje zdanie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. kurde, mój portfel tego nie wytrzyma :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tajemnica33: przez was, mój również nie wytrzyma..

    OdpowiedzUsuń
  5. hehehehee :) to przynajmniej nie jestem sama ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tajemnica33: wszystkie tkwimy w tym po uszy..

    OdpowiedzUsuń
  7. szfagree: dość wymowna, jak się przeczyta książkę..

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię odkrywać nowe smaki literackie. już wytężam wzrok w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o niej wcześniej, ale wygląda na interesującą. Zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie znam tej pisarki, ale chętnie wypożyczę opisywaną przez Ciebie książkę :) Zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Vitaj, Vanilla: na pewno wpadnę do ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Varia: miłego wytężania wzroku, oby okulary nie były potrzebne;)

    OdpowiedzUsuń
  13. kasandra_85: koniecznie poczytaj o niej, najnowsza jej książka to ''Nikt nie widział, nikt nie słyszał''

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie słyszałam o tej Pani, ale skoro zapewniasz, że taka świetna, to będę musiała się z nią zapoznać :). A lista dłuższa i dłuższa. Zginę marnie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mani: no wierz, nie chcę zapewniać tak strasznie bardzo, bo każdy ma inny gust, no ale po cichu mam nadzieję,że ci się spodoba;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Dostałam tę książkę od przyjaciele z rekomendacją, że wyjątkowo obiecująca pisarka. A on wie, co mówi, bo sam też jest dziennikarzem i pisarzem, cieszę się, że mogłam ci sprawic radość, pożyczając tę powieść. I dzięki za jej najnowszą

    OdpowiedzUsuń
  17. Jest tak jak mówił znajomy o tej pisarce- też tak uważam:)

    OdpowiedzUsuń
  18. no to niedlugo zabieram sie za "Nikt nie widzial..". juz sama nie wiem, za co mam sie zabrac! Nie czytaj tak szybko niech to szlak! Atyde

    OdpowiedzUsuń
  19. ihiihihi im so sorry, Atyde;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hahah, mój portfel również tego nie wytrzyma! :D Bardzo chciałabym przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  21. No właśnie, ja po tej książce zaczęłam inaczej na Richarda Yatesa patrzeć :) Wcześniej przeraził mnie "Drogą do szczęścia"- była dla mnie zbyt straszna :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Domi, mój też nie wytrzymuje przez was wszystkie...

    OdpowiedzUsuń
  23. pandorcia, sięgnij po Miasteczko w Cold Sprong Harbor" :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję za zaproszenie do Ciebie, nie wiem jak to się stało, że tu dotąd nie trafiłam, nadrobię to! Warda mnie bardzo interesuje, i teraz wiem, że po każdą jej książkę warto sięgnąć. A czy ta błękitna biblioteczka ze zdjęcia jest Twoja? Jest fantastycznie piękna!

    OdpowiedzUsuń
  25. Dokładnie tak, choć film mi się podobał, ale ta cała historia... :( okropność.
    Właśnie mam zamiar zakupić nową powieść Richarda i byłam ciekawa czy warto :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Padma: witaj!!! ojej odwiedziła mnie PADMA!!!!! :))))

    OdpowiedzUsuń
  27. Zachęciłaś mnie do tej książki. Już jest na liście ;).

    OdpowiedzUsuń
  28. Monika nietuzinkowa i nie do zaszufladkowania to bardzo trafne określenia na lietarturę Małgosi Wardy. Ja zaczęłam od Nikt nie widział, ..., (choć Dłonie były już kiedyś w moich rękach, u mamy) później poszło z górki, mam już prawie wszystko za sobą, a to też z powodu wywiadu z Małgosią, który przygotowałam (pod koniec tygodnia na stronie bookznami). Polecam zarówno lekturę wywiadu jak i wszystkich książek Małgosi. Czytałaś Środek lata? To są dopiero emocje brrr!!!)

    Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  29. Dzięki za info o wywiadzie, na pewno przeczytam!!!
    " Środek lata czytałam" :) bardzo fajna, jak wszystkie zresztą.

    OdpowiedzUsuń