poniedziałek, 24 stycznia 2011

" Cukiernia pod Pierożkiem z Wiśniami" Clare Compton

Do niedawna jedna z najbardziej poszukiwanych książek w antykwariatach i w sieci. A tu proszę, wznowienie i to jakie! W pierwotnym stylu, jakie pamiętamy za dawnych lat i na dodatek z najpiękniejszymi ilustracjami Marii Orłowskiej-Gabryś. Czyli tak, jak kochamy najbardziej.

Lata sześćdziesiąte ubiegłego wieku.Wyobraż sobie, że masz jedenaście lat i wraz z siostrą, na pół roku musisz przeprowadzić się do Londynu, gdyż twój tato wyjeżdża służbowo do Australii. Dla Ani i Kici to wielkie przeżycie. W Londynie zamieszkują z sympatyczną ciocią, która prowadzi przytulną cukiernię, nad którą znajduje się malutkie mieszkanie i strych. Od tej pory życie dziewczynek będzie pełne zapachów i pozytywnych przeżyć. Ciasteczka w kształcie domina, pokryte lukrem w czekoladowe kropki przyciągają wzrok na wystawie. Zapach kawy unoszący się z każdej strony, pośpiech i rwetes małej cukierni, gdzie każdy spodek i filiżanka jest w czerwone wisienki.
To tylko niezwykle ciepłe tło tej uroczej opowieści o zwyczajnym życiu, codziennych problemach.  Jaka to mądra książka! Na dodatek mamy przepisy na miętowe guziczki, maślane racuchy i czekoladowe chrupki- konieczni muszę coś upichcić w ramach uwielbienia dla tej lektury.

Takich książek już się nie pisze..tak ciepła i klimatyczna ta opowieść, normalna i przytulna,  aż serce się raduje a uśmiech na mojej twarzy gościł jeszcze na długo po przeczytaniu ostatniej strony.
Znacie te uczucie z dzieciństwa?  Ciepełko w duszy, poczucie bezpieczeństwa- moment- spowodowany dotykiem dłoni mamy albo nagłym widokiem motyla.
Tak człowiek czuje się czytając tę książkę.

29 komentarzy:

  1. Bezcenne uczucia do których tęskni się z łezką w oku.

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam całą serię tego wydawnictwa- większość już stoi na półkach, tej książki niestety jeszcze nie mam:(

    OdpowiedzUsuń
  3. To ma coś wspólnego z tymi Cukierniami pod Amorem itp :D?

    OdpowiedzUsuń
  4. Tajemnica33: Ładnie powiedziane:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam jeszcze ''Babcia na jabłoni"- uwielbiam, cudowana...''i nagle pojawiła się ONA.."

    OdpowiedzUsuń
  6. szfagree: NIC NIE MA WSPÓLNEGO z cukierniami pod amorami.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiesz jak człowieka zachęcić do lektury :D
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kasandra_85: książka nie ma fajerwerków, ani magii, taka zwyczajna a tak ciepła:)

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja nie znam tej książki:( Gdzie ja się wychowałam...?:))))Czas nadrobić zaległość:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam, uwielbiam i moja ośmioletnia córa też się w tej książce zakochała, i w "Babci na jabłoni" także:)

    OdpowiedzUsuń
  11. kultur-alnie: nie wiem czemu, ale ''Babcia na jabłoni" mnie wzrusza do łez.

    OdpowiedzUsuń
  12. Marta( tusienka): wiesz, ja przypadkiem tę książkę wyciągnęłam z lokalnej śmierdzącej wilgocią biblioteki jako dziewczynka lata świetlane temu, a jednak utkwiła w pamięci i jak zobaczyłam wznowienie to padłam i musiałam mieć.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam nadzieję, że książka wkrótce znowu pojawi się w księgarniach. Niestety, zniknęła zanim zdążyłam się w nią zaopatrzyć. Dużo dobrego o niej słyszałam, a Twoja recenzja potwierdza,że jak najbardziej słuszne to były zachwyty.

    OdpowiedzUsuń
  14. I znowu czymś mnie zaskakujesz. Dzięki :) Dobrze wiedzieć, że jest taka książka.

    OdpowiedzUsuń
  15. Lirael: wychodzi na to,że nakład nie był duży, a może był tylko jak świeże bułeczki się sprzedał:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękny tytuł i okładka :) Przy najbliższej okazji sięgnę po tę pozycję :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Super! na pewno przeczytam tą książkę! Z tego co piszesz jest właśnie taka jak lubię najbardziej - ciepła i optymistyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Widzę, że jest w bibliotece więc chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo ciekawy blog.
    tą książkę na pewno postaram się kupić lub wypożyczyć.
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. ms.milagros - mój poradnik: witaj:) miło mi:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Annia, to książka dla dzieci, czyta się błyskawicznie, spokojna bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  22. Viconia: miłego zaczytania się;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ło matko, na książki polecone przez Ciebie, niedługo założę osobną listę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. "Cukiernia.." jest do kupienia w sklepie internetowym wydawnictwa!!!

    https://wydawnictwodwiesiostry.sklep.pl/Cukiernia_pod_Pierozkiem_z_Wisniami-77.html

    :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jakiś czas temu mogłam ją dorwać za grosze, a przeszłam obok niej obojętnie, bo nie wiedziałam że ona taka dobra i też o niej wtedy nic nie słyszałam :( nie daruję sobie :(

    OdpowiedzUsuń
  26. Właśnie znalazłam ten adres. Świetny blog:)

    OdpowiedzUsuń