środa, 8 grudnia 2010

Czytanie na Dominikanie

To mój dwudziesty kraj, który zwiedzam, nie wiem czy to dużo czy mało, raczej nie pokusiłabym się o stwierdzenie ''kawał świata''- w każdym razie czas na wyznanie wstydliwe: pierwszy raz nie mam głowy do czytania. Mąż pyta czy dobrze się czuję, jak to stosik nietknięty? Natłok wrażeń, przeżyć i odkryć personalnych. Dlatego.

Skromnie żyją tutaj ludzie a jednocześnie tak kolorowo, wesoło i pogodnie na każdym kroku.Witamina narodowa to rum. Trudno nie popróbować. Domki błękitne, różowe lub pomarańczowe. Ludzie śpiewają, za darmo uśmiech rozdają i mam wrażenie, że serca mają pełne radości. Każdy zadbany, kulturalny a jednocześnie bez żadnego stresu.To jest coś co się wyczuwa natychmiastowo, nie da się opisać. Ta  szczera euforia onieśmiela mnie, bo gdzieś w głębi siebie wiem, że my, europejczycy tego nie mamy.I ta myśl, że posiadamy więcej niż ci ludzie, o wiele więcej- a jaki stan naszych dusz? Bogaci duchem tutaj ludzie..biedę się widzi, ale się jej nie wyczuwa. Mało napisałam, ale jeszcze nie poukładałam sobie tych wrażeń.
Przede mną jeszcze tydzień pobytu tutaj.

5 komentarzy:

  1. zazdroszczę strasznie :) dwudziesty kraj? robi wrażenie. Szczególnie na mnie, która widziała mały kawałek Polski i 3 kraje poza jej granicą :)A moje zdanie takie: nie czytaj za dużo, ciesz się Dominikaną.

    OdpowiedzUsuń
  2. wiem, co to dominikana. bajka :) - katamarany, laguna, pyszne zarelko, animacje od 7 rano do 4 nad ranem, kolory, usmiechy. raj. tylko z lekarzami jest problem, np neurolog jest dostepny raz w tygodniu.
    gdzie konkretnie jestes?

    OdpowiedzUsuń
  3. Edith: nie jestem w stanie czytać aż się wstydzę, tyle książek nabrałam..

    OdpowiedzUsuń
  4. Dosia: na szczęście do tej pory lekarz nam nie potrzebny i tfu tfu, oby tak dalej. Tak jak piszesz, jest. Staram się jednak zapuszczać w głąb Dominikany, w real life:) Też fajnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. O, jak zazdroszczę, zwłaszcza gdy spojrzę przez okno i myślę, że muszę niedługo wyjść na ten mróz :(. 20 kraj robi wrażenie naprawdę! :)

    OdpowiedzUsuń