czwartek, 30 grudnia 2010

196 książek w roku 2010

Taki bilans. Pierwszy rok, w którym zdecydowałam się liczyć, ile w sumie czytam. To również pierwszy rok mojej przygody z blogami książkowym. Chciałabym przy tej okazji podziękować Kasi, http://www.notatkicoolturalne.blogspot.com/, która namówiła mnie na przeprowadzkę tutaj na blogger'a, co okazało się świetną decyzją. Dziękuję również wszystkim  spotkanym fanom literatury, za dostarczanie mi tysięcy wrażeń i ciągłego wzniecania we mnie potrzeby czytania. Wam i sobie życzę kolejnego roku pełnego niezapomnianych lektur!

A w małym podsumowaniu wypadło tak:
Przeczytałam 21 noblistów, takie wyzwanie sobie rzuciłam, że będę czytać według lat i udało mi się zaliczyć dwie dekady. 20 kryminałów Agaty Chrisite, dużo literatury francuskiej, angielskiej, amerykańskiej, niemieckiej, izraelskiej itp, ..trochę polskiej. Były i opasłe tomiska, i proza szczupła. Tomiki poezji i sztuki teatralne, literatura faktu.

W nadchodzącym roku chcę przeczytać głównie to co posiadam, bo jest tego mnóstwo, zdecydowanie rezygnuję z kupowania gdyż w przeciwnym razie zbankrutuję.  Więc nadchodzący rok dedykuję eksploatacji mojej błękitnej biblioteczki. Trzymajcie kciuki, żebym wytrwała w postanowieniu!
Dobrego nowego roku!!!

KSIAZKI PRZECZYTANE 2010

1. ‘’ Pani Bovary’’ Gustaw Flaubert
2. ‘’Pokolenie 89’’ Beata Tedla
3. ‘’ To, co ukryte’’ Laura Lippman
4. ‘’ Wielkanocna Parada’’ Richard Yates
5. ‘’Sprawa Osobista’’ Kenzaburo Oe
6  ‘’ Światło elektryczne’’ Seamus Heaney
7. ‘’ Roseanna’’ Maj Sjowall  Per Wahloo
8. ‘’ Tutaj’’ Wisława Szymborska
9. ‘’ Co by tu jeszcze’’ Olga Lipińska
10. ‘’Lewą ręką przez prawe ramie’’ Selma Lonning Aare
11. ‘’ Pożegnaj się’’ Lisa Gardner
12. ‘’ Becoming Scarlett’’ Ciara Geraghty
13.  ‘’Opowieść moja’’ Zofia Kucowna
14.  ‘’Wassa Zelazowa’’ Maksym Gorki
15.  ‘’Kobieta która czekała’’  Andrei Makine
16.  ‘’ I nie było już nikogo’’ Agatha Christie
17.  ‘’Pary’’ John Updike
18.  ‘’Wszystkie imiona ‘’ Jose Saramago
19.  ‘’Tragedia w trzech aktach’’ Agatha Christie
20. ‘’ Karaibska tajemnica’’ Agatha Christie
21. ‘’Nostalgia Aniola’’ Alice Sebold
22. ‘’Idąc rakiem’’ Gunter Grass
23  ‘’Out-cry’’ Tenneessee Williams
24. ‘’Snow in August’’ Gao Xingijan
25. ‘’Być przez chwile sobą’’ Philippe Besson
26  ‘’ Nemezis’’ Agatha Christie
27. ‘’ Niedziela na wsi’’ Agatha Christie
28. ‘’Zemsta kobiety w średnim wieku’’ Elizabeth Buchan
29  ‘’ Wszystko z milosci’’ Roma Ligocka
30. ‘’Niech wieje dobry wiatr’’Linda Olsson
31  ‘’Miłość’’ Hanna Orstavik
32.  ‘’Grzech’’ Josephine Hart
33.  ‘’ Nie szukaj mnie’’ Piotr Weresniak
34.’’Prywatne życie Pippy Lee’’ Rebecca Miller
35 ‘’Dom lalek’’ Henryk Ibsen
36. ‘’Dziennik Virginii Woolf
37. ‘’ Gwiazdy w ogrodzie’’ Joanna Luczyk
38. ‘’Marina’’ Carloz Ruiz Zafon
39. ‘’W pościeli’’ Ian McEwan
40. ‘’Samotność liczb pierwszych’’ Paulo  Giordano
41. ‘’Analfabetka’’ Agota Kristof
42. ‘’Otwieram sen ‘’ Ludmila Marianska
43. ‘’Smutek’’ C.S. Lewis
44. ‘’Udręka pewnej kasjerki’’ Anna Sam
45. ‘’Odd i lodowi olbrzymi’’ Neil Gaiman
46. ‘’ Kot wśród gołębi’’ Agata Christie
47. ‘’A.B.C. ‘’ Agata Christie
48. ‘’ Pasierbice’’ Hilary Norman
49. ‘’Szczęśliwe dni’’ Laurent Graff
50. ‘’Zapach two ego oddechu’’ Meliss  Panarello
51. ‘’Pod skórą’’ Doris Lessing
52. ‘’Moje Indie’’ Jarosław Kret
53. ‘’Panna samotne serce’’ Sebastian Ortiz
54. ‘’Niewiedza’’ Milan Kundera
55. ‘’Cala w piachu’’ Dariusz Suska
56. ‘’Zbyt dumna, zbyt krucha’’ Alfonso Signorne
57. ‘’Zjazd szkolny’’ Simone van Vlugt
58. ‘’Kochałem ja’’ Anna Gavalda
59. ‘’ Czułość I obojętność’’ Roma Ligocka
60. ‘’Marionetki’’ V.S. Naipaul
61. ‘’ Pozycja slonca’’ Ranya Paasonen
62. ‘’ Tajemnica’’ Philippe Grimbert
63. ‘’Kobiety’’ Zofia Nalkowska
64. ‘’Namiot Fatimy’’ Miral- At- Tahawi
65. ‘’Portret nieobecnej’’ Stephanie Jougla
66. ‘’ Nauczycielka muzyki ‘’ Janice y.k. lee
67. ‘’ Alicja w krainie czarów’’ Lewis Carroll
68. ‘’Cisza po życiu’’
69. ‘’ Rendez vouz ze smiercia’’ Agatha Christie
70. ‘’ Zwierciadło pęka w odłamków stos’’ Agatha Christie
71. ‘’ Samotny dom’’ Agatha Christie
72.’’ Madame Deloblat’’ Thierry Laget
73. ‘’W sieci kłamstw’’ Hilary Norman
74. ‘’ Dom na wyrębach’’ Stefan Darda
75. ‘’ Papierowy motyl’’ Monika Krajewska
76. ‘’ Świata pochylenie’’ laura Whitmcomb
77. ‘’ Jak wyprostować kolo’’ Joanna Szczepkowska
78. ‘’ Czuła jest noc’’ F.Scott Fitzgerald
79. ‘’Czarodziej’’ Vladimir Nabokov
80. ‘’ Los utracony’’ Irme Kertesz
81. Biała bluzka’’ Agnieszka Osiecka
82. ‘’ Hańba’’ J.M. Coetzee
83. ‘’Pożądanie’’ Elfride Jelinek
84  ‘’ Dziennik Jaskolki’’ Amelie Nothomb
85. '' Słonecznik'' Richard Paul Evans
86 ‘’Dramaty I komedie zagrozen’’ Harold Pinter
87. Błękitna sukienka’’ Doris Dorrie
88. Siedem pożarów Mademoiselle  ‘’ Esther Vilar
89. ‘’ Chłopiec z Wloch’’ Philippe Besson
90. ‘’ Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki’’ M. Vargas Llosa
91. ‘’Wesele Zajna’’ At;Tajjib Salih
92. ‘’Pasierbice ‘’ Hilary Norman
93. Letnia przeprawa’’ Truman Capote
94. ‘’ Nadobna dziewica’’ Joyce Carol Oates
95.Jedwab’’ Alessandro Baricco
96.’’ Przy fortepianie’’ Jean Echenoz
97, ''Parę osób, mały czas'' Andrzej Barański
98. ’’Gorsze uczucia’’ Urszula Ledzewicz
99. Sukienka ze starego płaszcz’’ Iza Gornicka-Zdziec
100. ’’ Ostatni ślad’’ Charlotte Link
101. ’’ Tajemniczy opiekun’’ Jean Webster
102. Córka Aborcjonistki’’ Elizabeth Hyde
103. ’’ Aniołowie dnia powszedniego’’ Michal Vewgh
104. ’’Dom ciszy’’ Orhan Pamuk
105. ’’Ludzie’’ Klaudiusz Kus
106. ’’ O kotach’’ Doris Lessing
107.  ’’ Kasika Mowka’’ Katarzyna T. Nowak
108. ’’ Bestie’’ Joyce Carol Oates
109. ’’ Ultimatum’’ Dan Graziano
110. ’’ Ostatni raz’’ Hilary Norman
111. ’’ Wielki Gatsby’’ F.Scott Fitzgerald
112. ‘’ Noc w Bibliotece’’ Agatha Christie
113. ‘’ Zima Muminków’’ Tove Jansson
114. ‘’ Opowieść rozbitka’’  Gabriel Garcia Marquez
115. ‘’ N czy M? ‘’ Agatha Christie
116. ‘’ Brakujący element’’ Joy Fielding
117. ‘’ Nie mam czasu na milosc’’ Janelle Brown
118.’’ Oczyszczenie’’ Sofi Oksanen
119. ‘’ Geniusz I obsesja-wewnetrzy swiat M.Curie’’ B. Goldsmith
120. ‘’ Pejzaż w kolorze sepii’’ Kazuo Ishiguro
121.’’ Dziecko Rosemary’’ Ira Levin
122. ‘’ Wrócę po ciebie’’ Guillaume Musso
123. ‘’ Zapach malin’’ Marika Krajewska
124. ‘’ Stowarzyszenie Literatury I Placka z Kartoflanych obierek’’ Mary Ann Shaffer
125. ‘’ Nie mów noc’’ Amoz Oz
126. ‘’ Karty na stól’’ Agatha Christie
127. ‘’Zatrute pióro’’ Agatha Christie
128. ‘’ Szczęście ma zapach truskawek’’ Barbara Faron
129. ‘’ Niespodziewany gość’’ Agatha Christie
130. ‘’ Jak uleczyć fanatyka. Eseje’’ Amos Oz
131. ‘’ Ostatnia piosenka’’ Nicholas Sparks
132. ‘’ Onitsza’’ J.M.G. Le Clezio
133. ‘’ Na wschod od Edenu’’ John Steinbeck
134. ‘’ Inne rozkosze’’ Jerzy Pilch
135. ‘’ Jedynaczka’’ Klara Jarunkova
136. ‘’Sonieczka’’ Ludmila Ulicka
137. ‘’ Słone paluszki’’  Magda Buraczewska
138. ‘’ Znów at milość’’ Doris Lessing
139. ‘’ Tajemnicza historia w Styles’’ Agatha Christie
140.  ‘’Room’’ Emma Donoghue
141. ‘’Miasteczko Cold Spring Harbour’’ Richard Yated
142. ‘’ Budzenie dusz’’ Elzbieta Bronikowska
143. ‘’Rycerz I śmierć. Prosta sprawl’’ Leonardo Sciascia
144. ‘’Czym była ciemność’’ Inka Parei
145. ‘ Lato szczupaka’ Jutta Richter
146. ‘’Podwójny krajobraz’’ Irit Amiel
147. ‘’ Dobranoc, słonko’’ Heidi Hassenmuller
148. ‘’Świadek śmierci lustra’’ Artur Gorski
149. ‘’Czarny granit’’ Aleksander Minkowski
150. ‘’ Goszka czekolada’’ Lesley Lokko
151. ‘’Sierpień’’ Krzysztof Bizio
152.  ‘’ Czarne psy’’ Ian McEwan
153.  ‘’ Wieczory I poranki’’ Pawel Massakowski
154. ‘’Człowiek jest tylko bażantem na tym swiecie’’ Herta Muller
155. ‘’ Bezmiar milości’’ Piotr Maur
156. ‘’ Sliding into a home’’ Kendra  Wilkinson
157. ‘’ Obok mnie’’ Krystyna Siesicka
158. ‘’ Zerwane zaręczyny’’ Agata Christie
159. ‘’ Autobiografia’’ Agatha Christie
160. ‘’ Bajki na dłuższą metę’’ Eugen Kluev
161. ‘’Niebezpieczna gra’’ Hilary Norman
162. ‘’W następnym życiu’’ Marc Levy
163. ‘’Trójkat bermudzki’’ Marta Tomaszewska
164. ‘’Sprawa dla rozsuplywacza’ Kazimierz Szymeczko
165. ‘’ Piasek ze szkla’’ Joanna Szczepkowska
166. ‘’ Zimowa roza’’  Christina Signol
167. ‘’ Eat, pray, love’’ Elizabeth Gilbert
168. ‘’ Jesienna milość’’ Nicholas Sparks
169. ‘’ Służące’’ Kathryn Stockett
170. ‘’Nikt nie widział, nikt nie słyszał’’ Malgorzata Warda
171.  ‘’ Murzyn’’ Tatjana Gromaca
172.’’ O psie, który jezdził koleją’’ Roman Pisarski
173. ‘’ Zresztą latem wszystkie kwiaty sa takie piekne’’ Krzysztof Bizio
174. ‘’Piękne dni w Visby’’ Ewa maria Slawska
175. ‘’Mistrz’’ Andy Andrews
176. ‘’ Napisane na moim czole’’ Nafisa  HajI
177. ‘’ Czerwony płomień Sebastiana’’ Janina Zającówna
178.  ‘’ Płatek śniegu’’ Maxence Fermine
179. ‘’ Co z tym życiem?’’ Kinga Rusin
180. ‘’ 68 Pokojów’’ Marianne Malone
181. ‘’ Osiem zeszytów’’ Heloneida Studart
182. ‘’ Strzały w Stonygates’’ Agatha Christie
183. ‘’ Kobiety z czerwonych bagien’’ Grażyna Jeromin-Gałuszka
184. ‘’ Panda Sex’’ Mian Mian
185. ‘’ Jak w niebie’’ Marc Levy
186. ‘’ Jeszcze się spotkamy’’ Marc Levy
187. ‘’ Wyższe sfery’’ Peter Hedges
188. ‘’ Koniec wszystkiego’’ Megan Abbott
189. ‘’ Pierwsze, drugie..zapnij mi obuwie’’ Agatha Christie
190. ‘’Trudne decyzje’’ Anna Shreve
191. ‘’ Zaćmienie’’ Magda Magaczewska
192. ‘’Pleciuga’’ Christine  Dwyer Hickey
193. ‘’ Szklanka na pająki’’ Barbara Piórkowska
194. ‘’ Ręka, której nie kąsasz’’ Ornela Vorpsi
195. ‘’Kamieniczka’’ Edyta Szałek
196. ‘’Książę mgły’’ Carlos Ruiz Zafon

36 komentarzy:

  1. o kurcze!!!!!!!!!
    Imponujące~!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. o cholera!!! a jeszcze przed chwilą byłam z siebie dumna, ale jakoś mi przeszło po zobaczeniu Twojej listy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. naprawdę imponująca lista ;)
    Pozdrawiam i życzę Szczęśliwego Nowego Roku ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lotto szalenie imponujący wyczyn!!!:) jestem pod wrażeniem ogromny i podziwiam:) no i oczywiście życzę takich samych (albo i większych) rezultatów w przyszłym roku...i satysfakcji z nich ogromnej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurczę... aż wstyd mi przed samą sobą, że tak mało przeczytałam w tym roku... Ale Twoja lista jest niewiarygodnie długa. Jakim cudem znalazłaś tyle czasu, żeby to wszystko przeczytać? ;)
    Życzę Szczęśliwego Nowego Roku i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Co za ilość, co za ogrom. Chylę czoła i oczywiście serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jej.. imponująca lista.. ja się nawet nie przyznaję ile przeczytałam w tym roku, bo to wstyd, że tak mało xD

    Szczęśliwego Nowego Roku! ;) ;**

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaimponowałaś, mój rekord to był 180 książek, przeczytałam 3 lata temu... Fascynujące :)
    Gratuluję i mnóstwa ciekawych pozycji książkowych w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nasuwa mi się tylko jedno pytanie: "Kiedy?...":)Pozdrawiam i gratuluję; życzę jeszcze większej ilości przeczytanych książek:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesamowite, niezła lista. Gratuluję i życzę równie obfitego w czytanie Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Robi wrażenie Twoja lista, ja przeczytałam zaledwie połowę tego.:) Życzę dalszego utrzymywania tego temopa czytelniczego i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lotta jestem pod wrażeniem :)
    pozdrawiam!

    bluedress

    OdpowiedzUsuń
  13. O kurcze! Piękny wynik! Ratujesz średnią przeczytanych książek w Polsce ;-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ho ho ho!Rewelacyjny wynik, gratuluję!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przecież wiemy, że nie liczy się ilość, ale jakość:) Ale na szczęście Twoja lista imponuje również pod tym względem...
    Gratuluję i życzę równie "doborowych" lektur w przyszłym roku.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. o ja o ja o ja :o
    ile książek !
    gratuluję :)
    cóż mogę życzyć? takiego samego tempa czytania i tyle samo (jeśli nie więcej!) przeczytanych książek w 2011 :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł z czytaniem Noblistów w kolejności w jakiej dostawali nagrodę. Może i ja się zmotywuję w ten sposób w przyszłym roku? Udanego literacko roku 2011:)

    OdpowiedzUsuń
  18. bardzo ładny wynik! gratulacje! ja o takim mogę pomarzyć:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak to zrobiłaś?! Jestem w szoku, podziwiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. widzę, że trafiłam na miłośnika Agathy:) Uwielbiam ją;)
    Trzymam kciuki za wytrwanie w postanowieniu i powiem szczerze-mam bardzo podobne;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Co za wynik, ja się nawet nie pokuszę o zliczenie przeczytanych w tym roku książek, żeby się niepotrzebnie nie dołować ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Za wytrwanie trzymam kciuki, ale sama doskonale wiem, jak to jest z tym odwykiem od kupowania ;)) Ciężko idzie!

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow.. Niesamowita i długaśna lista. Zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Z wrażenia odjęło mi mowę... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  25. A wiesz, że kupując książki w prezencie kierowałam się Twoimi rekomendacjami;) Jestem taki czytelnik incognito, ale chociaz raz w roku przemówię literkami - keep blogging!

    OdpowiedzUsuń
  26. Zawsze się dziwię, że twoja doba ma tyle samo godzin, co moja.
    Nie mam pojęcia, jak ty to robisz...

    OdpowiedzUsuń
  27. Wszystkim dziękuję bardzo za miłe komentarze:))

    OdpowiedzUsuń
  28. Niesamowita ilość, najbardziej zastrzeliłaś mnie dwudziestoma noblistami! Mobilizujesz mnie:) Wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  29. Jaka ilość przeczytanych książek! Podziwiam, zazdroszczę, czuję się przekonana do tego, by czytać więcej ;) W ogóle masz piękną bibliotekę :) Moje książki nie mają jednego miejsca i okupują kilka pokoi.

    W Nowym Roku życzę wielu ciekawych literackich odkryć i radości z każdej lektury (jeśli jest to możliwe):) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jestem pod wrażeniem liczby przeczytanych przez Ciebie książek! Zazdroszczę i życzę Ci, by rok 2011 też obfitował w świetne lektury.

    OdpowiedzUsuń
  31. Lotta!!! Mogę wprowadzić się do Ciebie? Chętnie zaglądnęłabym w te wszystkie książki i utonęła w Twoim błękicie. Niesamowita ilość i różnorodność. Gratulacje!!!
    p.s a tak na poważnie to zdjęcie u góry to Twój kącik? Bo mnie to nurtuje :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Tak, to mój pokój- błękitna biblioteczka. Może kiedyś napiszę post jak ten pokój powstał...:D

    OdpowiedzUsuń
  33. och, zazdroszczę i gratuluję takiej ilości :)

    OdpowiedzUsuń