środa, 24 listopada 2010

Z literatury brazylijskiej: '' Osiem zeszytów'' Heloneida Studart












Intensywna, barwna i pikantna powieść. Przede wszystkim świetna proza, ale zadziwiająco łatwa do przyswojenia. To jest opowieść, która ma pazur, emanuje siłą, dostarcza wielu emocji i rozbudza zachwyt. Nie wiem czemu, ale mam takie uczucie, że owa książka jest troszkę w klimacie filmów Pedra Almodovar'a.

Kobiety w rodzinie Nogueira nigdy nie miały szczęścia w życiu. Mariana straciła wyjątkowego kochanka oraz syna. Jej siostra marzy o dziecku chociaż tkwi w toksycznej relacji ze swoim odrażającym mężem. Na dokładkę jest matka serwująca istnie hermetyczny obraz rodziny i popełniająca typowe, najgorsze błędy wychowawcze.
Mariana pewnego dnia dostaje w spadku po swojej ciotce pamiętniki. Dlaczego ciotka szczelnie zabezpieczyła swoje mieszkanie po czym odkręciła gaz? Owe zeszyty zmienią bieg życia obu sióstr i ich postrzeganie świata.  Będą przeglądać się w nich jak w lusterku. Bo kobieca siła nie zna granic. Pragnąc przełamać dziedziczoną z pokolenia na pokolenie nienawiść i ból osamotnienia, kobiety obmyślą pewien plan...a to tylko krok od absurdalnych splotów wydarzeń..

Zbrodnia, kara, słodka zemsta i rodząca się chęć walki o siebie. Wszystko to w pięknie mieniących się barwach uczuć, czarnego humoru i rozbrajającej prawdy.
Oryginalna powieść, której się nie zapomina. Chcę więcej!

9 komentarzy:

  1. ooo nigdy o niej nie słyszałam, a teraz am na nią niezmierną ochotę, dopisuję do listy...no i do tego seria z miotłą- coś czuję, że mi się spodoba;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kaś, seria z miotłą jest niesamowita, nie czytałam chyba tylko z trzy pozycje, mam wszystkie oprócz jednej. powstala ta seria w 2005 roku i przez peirwsze dwa, trzy lata, świetne książki wydawali. Teraz też, ale mam wrażenie, że mniej. Koneicznie przeczytaj np: ''Mala ikar''

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawa i zachęcająca recenzja. Ja również z tą powieścią dzięki Tobie zetknęłam się po raz pierwszy. Dodaję do listy książek "do rychłego przeczytania".
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lirael, mam nadzieję, że coś jeszcze pojawi się na polskim rynku tej brazylijskiej pisarki.Jeśli ktoś ma ochotę na książkę z wyższej półki a jednocześnie nie chce zbytnio się męczyć- to jest ten rodzaj literatury..:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie po nią sięgnę. Jest to jedyna powieść tej pisarki na naszym rynku?

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak, na razie to jedyna powieść tej brazylijskiej pisarki. Osobiście jestem zachwycona klimatem tej książki, coś innego ale przyswajalnego:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lotta ja tą serię uwielbiam czytałam już chyba z pięć książek przez nich wydanych i każda mi się podobała:) no i mam chrapkę na kolejne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jedyny zgrzyt -to ''Kazirodztwo'' z tej serii- masakrycznie przetłumaczone, beznadzieja. A reszta... miodzio...polecam ci '' Ja tituba, czarownica z Salem'' , ''Płacząca Zuzana'' i w ogole wszystkie:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. kas, nie widziałaś, moze dlatego ,że ''Osiem zeszytów'' to nowość listopadowa 2010

    OdpowiedzUsuń